خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تداوم سرقت کابل های برق در ایذه/ یک مسئول: 76 کیلومتر سیم برق از ابتدای سال تا کنون در ایذه سرقت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۵۵

برخی از اهالی شهرستان ایذه در تماس چندین باره با ایلنا از شریط ناگواری که در پی سرقت کابل های برق برای آنها ایجاد شده است گلایه مندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، برخی از مردم شهرستان ایذه در تماس‌های چندین باره از وضعیت نگران کننده سرقت سیم های برق گزارش داده‌اند. 

آنها می‌گویند: اینکه شب و روز برای سارقان فرقی نکند و به راحتی اقدام به سرقت سیم‌های برق کنند، نه تنها جای تامل دارد، بلکه باید بیش از پیش نگران شد.

یکی از اهالی منطقه حُر در ایذه به ایلنا گفت: در دو مرحله و هر بار دو رشته 50 متری سیم برق را سارقان به راحتی بریده و با خود برده‌اند. طبق آنچه تا کنون برآورد شده است 500 متر از کوچه، 900 متر از تیرهای ابتدای خیابان حر در طی 6 ماه اول سال 1402 تا کنون به سرقت رفته است. 

در تازه‌ترین اخبار گزارش شده به ایلنا، ساعت 3 بامداد شب گذشته سارقین اقدام به بریدن سیم‌های برق در خیابان حافظ شمالی و محله اکبرآباد کردند که متعاقب این حادثه، با صدای مهیب  ناشی از خرابی ترانس برق مردم وحشت زده به طرف حیاط خانه‌ها و خیابان دویدند.

در همین خصوص عارف شهریاری معاونت بهره برداری اداره برق ایذه ضمن تایید خبر این سرقت ها به ایلنا گفت: متاسفانه سرقت سیم های شبکه برق در شهرستان ایذه نسبت به سال گذشته افزایش داشته که بالغ بر 76 کیلومتر از سیم های برق در مناطق مختلف شهرستان از ابتدای سال تا کنون به سرقت رفته است. 

او افزود: بخش زیادی از این ایرادات اصلاح و مابقی این قطعی ها در دست اقدام است. در آخرین گزارش دریافتی، امروز صبح در ساعت 7/30 دقیقه گزارشی مبنی بر سرقت سیم های برق در منطقه حافظ شمالی و اکبرآباد را دریافت کردیم که پس از حضور در محل حادثه مردم این سرقت را مربوط به ساعت 3 بامداد اعلام داشتند. 

شهریاری ادامه داد: در پی بریدن سیم‌ها، شبکه دو فاز شده و پس از عمل کردن ترانس، منجر به تولید صدای مهیب شبیه انفجار شده که خوشبختانه به ترانس برق آسیبی وارد نشد. 

این مقام مسئول گفت: بر اثر این سرقت‌ها تا کنون 6 مورد ترانس معیوب شده که در جریان هر معیوبی مبلغی بالغ بر 150 تا 200 میلیون بار مالی به شبکه تحمیل می‌شود. 

او در پایان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بسیاری از سارقین دستگیر و بخش عمده‌ای از سیم ها به انبار بازگشته‌اند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز