خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار مازندران باعث نگرانی مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۷۴

دلالان با افزایش خودسرانه قیمت‌ها عرصه را بر مردم تنگ‌تر کرده‌اند

بی ثباتی قیمت‌ها در بازار مازندران این روزها همچون سراسر کشور، همه را کلافه کرده است و در این بین هم خریداران و هم فروشندگان از این اوضاع آشفته نگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مازندران، بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار مازندران این روزها به نوعی در بسیاری از کالاها دیده می‌شود و فروشندگان کالاهای مختلف از خوراک و پوشاک گرفته تا میوه و تره بار، تعمیرات و خدمات، قیمت ثابتی برای کالاهای‌شان ندارند و هر کس به نوعی هر قیمتی که بخواهد بر روی کالایش می‌گذارد.

برخی معتقدند سودجویان و دلالان هم به این شرایط دامن زده و با گرانفروشی و افزایش خودسرانه قیمت‌ها عرصه را بر مردم تنگ‌تر کرده‌اند. مردم مازندران این روزها گلایه‌مند از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی‌اند و انتظار دارند تا مسوولان با اخذ راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان تلاش کرده و به دادشان برسند.

براساس بررسی و اعلام‌ مرکز آمار ایران، نرخ تورم تیر امسال حاکی از این است که این نرخ در همه استان‌ها نزولی شد و تهران با ۴۳ درصد کمترین و یزد با ۵۷.۹ درصد بیشترین نرخ تورم سالیانه را ثبت کرد.

مرکز آمار نرخ تورم تیر ۱۴۰۲ را برابر ۴۷.۵ درصد اعلام‌ کرد که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل یک واحد درصد کاهش داشت.

براساس این آمار، تهران با ۴۳ درصد ارزان‌ترین شهر و یزد با ۵۷.۹ درصد گران‌ترین شهر بود؛. همچنین استان‌های بوشهر، فارس، گیلان، خوزستان، مازندران، زنجان و سمنان پس از تهران کمترین تورم سالیانه تیرماه ۱۴۰۲ را داشتند.

برای خرید باید با ترس و لرز دست به جیب شویم

یک شهروند مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: برای خرید خوراک، لوازم خانگی، میوه و تره بار و لوازم التحریر بچه‌های‌مان باید با ترس و لرز دست به جیب شویم و سعی کنیم اجناسی را با کم ترین قیمت بخریم چرا که این روزها دخل و خرج مان با هم جور نیست.

متولی افزود: بی ثباتی‌ها در قیمت مرغ و نان هم ما را به شدت نگرانی کرده چرا که با این شرایط گرانی‌ که نمی‌توانیم گوشت قرمز و برنج مصرف‌ کنیم و بیشتر به سمت خرید مرغ و نان رفته‌ایم که قیمت اینها هم روز به روز در حال افزایش است.

 تغییر قیمت‌ها از ماهانه به روزانه رسید

غلامی از دیگر شهروندان‌ بازنشسته مازندرانی هم اظهار کرد: افزایش‌های روزانه قیمت‌ها برای من حداقلی بگیر مشکل آفرین شده است.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: تغییر قیمت‌ها از ماهانه و هفتگی، این روزها به روزانه رسیده و عملا توان خرید ما روز به روز پایین تر آمده و سفره‌های مان خالی و خالی‌تر شده است.

این شهروند یادآور شد: باید نظارت دقیق بر بازار و جریمه‌های سنگین برای متخلفان تعیین شود.

 با شعار درمانی نمی‌توان کاری کرد

قاسمی یکی از بازاریان‌ مازندران هم با اعلام اینکه برخی مسوولان تنها به شعار بسنده کرده‌اند، اظهار کرد: این افراد فکر می‌کنند با شعار می‌توان مسائل را حل و درد را درمان کرد، در حالی که با شعار درمانی، دردی از مردم درمان‌ نمی‌شود.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: در مازندران با آشفته بازار روبرو هستیم که بدون نظارت موثر رها شده و هر کس هر چه بخواهد بر کالاها و خدماتش، قیمت می‌گذارد و نظارت‌ها تنها در شعار خلاصه شده است.

وی گفت: ما هم  به عنوان‌ فروشنده از این وضعیت بازار خرسند نیستیم، چون باید روزانه به خریداران فراوانی راجع به افزایش قیمت‌ها و چند نرخ بودن پاسخ دهیم و ما نیز به عنوان مصرف‌کننده‌ مجبور به خرید هستیم و این بی ثباتی در قیمت‌ اجناس در زندگی ما هم تاثیر گذاشته و توان خریدمان را کاهش داده است.

وی گفت: بی ثباتی در بازار ما را هم کلافه کرده و باید اجناس را چند برابر ماه‌های گذشته بخریم و ناچاریم با قیمت بیشتری بفروشیم و لذا ما هم مثل همه مردم خواهان نظارت بیشتر بر بازار و اعمال قانون دستگاه‌های اجرایی بر گرانی بازار و برخورد با گرانفروشان و متخلفان واقعی هستیم.

 نظارت و رصد روزانه بازارهای استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران هم در این راستا بارها بر نظارت و رصد روزانه بازارهای استان برای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها و گرانی تاکید کرد.

حسن خیریان پور، خواهان تشکیل ستاد تنظیم بازار برای نظارت و رصد روزانه قیمت‌ها در بازار شد و از مسئولان خواست تا با افزایش گشت‌های نظارتی و بازرسی برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از افزایش قیمت ها داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز