خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست کرمانشاه:

آبرسانی با تانکر به تالاب هشیلان از هفته آینده آغاز می‌شود/ نگران تبدیل تالاب به کانون ریزگردیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۶۷

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، با توجه به اینکه دیگر آب چندانی در تالاب هشیلان باقی نمانده، از هفته آینده آبرسانی به این تالاب از طریق تانکر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی با بیان اینکه تقریبا آبی در تالاب هشیلان باقی نمانده و در آستانه خشک شدن کامل است، گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف مقرر شده از هفته آینده آبرسانی به تالاب از طریق تانکر آغاز شود.

وی ادامه داد: این آبرسانی با همکاری دستگاه‌هایی از جمله ارتش، سپاه، شهرداری، منابع طبیعی و همچنین خیرین انجام خواهد شد و پیش‌بینی ما این است بتوانیم هفته‌ای پنج تا شش تانکر آب به تالاب تزریق کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه افزود: البته قرار نیست با آبرسانی از طریق تانکر تالاب هشیلان را احیاء کنیم، بلکه هدف حفظ حیات گونه‌های گیاهی و جانوری تالاب است.

وی خاطرنشان کرد: تالاب هشیلان محل زندگی گونه‌هایی از جمله انواع خزندگان، مارهای آبی، دوزیستان و حتی برخی پستانداران از جمله گرگ و شغال در حاشیه تالاب است که از آب آن تغذیه می‌کنند و لازم است حیات آنها حفظ شود.

فلاحتی نگرانی دیگری که درباره تالاب هشیلان وجود دارد را احتمال تبدیل شدن آن به یک کانون ریزگرد دانست که آبرسانی با تانکر تا حدودی می‌تواند از این مشکل نیز جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر خشکی کامل تالاب نگرانی بروز آتش سوزی در محدوده تالاب را نیز افزایش خواهد داد.

فلاحتی با بیان اینکه جلساتی نیز با امور آب با هدف پیگیری انسداد چاه‌های غیرمجاز اطراف تالاب هشیلان برگزار شده، افزود: مقابله با این چاه‌ها می‌تواند به جلوگیری از وخامت اوضاع تالاب کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز