خبرگزاری کار ایران

پژوهشکده نوغانداری و معدن در تربت حیدریه راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۰۴

رئیس دانشگاه تربت حیدریه از راه اندازی پژوهشکده نوغانداری و معدن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت حیدریه در جمع خبرنگاران گفت: براساس مزیت‌های این منطقه در حوزه نوغانداری و ابریشم و همچنین با توجه به نزدیکی به معادن سنگان خواف، در کنار فعالیت پژوهشکده زعفران با راه اندازی دو پژوهشکده نوغانداری و صنعت ابریشم و پژوهشکده معدن، پژوهشگاه تربت حیدریه تکمیل می‌شود. 

وی افزود: مجوز پژوهشکده نوغانداری و صنعت ابریشم اخذ شده و بدنبال آن هستیم این پژوهشکده در محل اداره نوغانداری راه اندازی و مشکلات توغانداران و ابریشم کشان حل شود، در عین حال با توجه به بودجه‌های وزارت علوم و عدم رغبت به ساخت ساختمان جدید برای پژوهشکده نوغانداری این موضوع مهم و مورد نیاز منطقه همراهی مسئولان این خطه را می طلبد. 

رئیس دانشگاه تربت حیدریه تاکید کرد: با معادن سنگان خواف تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد تا ضمن تحصیل دانشجویان علاقمند در رشته‌های معدنی و جذب هیأت علمی در این رشته، زمینه راه اندازی پژوهشکده معدن نیز فراهم شود.

وی گفت: در دانشگاه تربت‌حیدریه ۳۹ عضو هیات علمی فعالیت دارند و نسبت استاد به دانشجو ۵۰ بوده و این در حالی است که رقم استاندارد آن ۲۰ است و باهدف استاندارد سازی اعضای هیأت علمی در این مرکز دانشگاهی مجوز جذب ۳۹ عضو هیات علمی اخذ شده که تا خرداد ماه امسال ۲۰ نفر مصاحبه شدند و تا پایان کار شروع به کار خواهند کرد. 

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: براساس مزیت‌های این منطقه در حوزه نوغانداری و ابریشم و همچنین با توجه به نزدیکی به معادن سنگان خواف، در کنار فعالیت پژوهشکده زعفران با راه اندازی دو پژوهشکده نوغانداری و صنعت ابریشم و پژوهشکده معدن، پژوهشگاه تربت حیدریه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۶ رشته کارشناسی دو رشته مهندسی معماری و مهندسی باغبانی به دانشگاه اضافه شده، افزود: رشته مهندسی باغبانی تنها رشته مهندسی کشور است که در دانشگاه تربت حیدریه بورسیه است.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: برخی رشته‌ها در دانشگاه با هدف مهارت آموزی و اشتغال متناسب با مزیت‌های منطقه راه اندازی کردیم که این رشته‌ها شامل؛ مهندسی برق، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و تولیدات گیاهان دارویی راه اندازی شد که در هر رشته‌ای افراد رقابت می‌کنند و بعد از چهار سال به تعداد روزهایی که کارآموزی می‌روند همان شرکت یا واحد صنعتی نیرو را انتخاب و استخدام می‌کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع از مجموع ۲۹ نفر جذب هیئت علمی ۱۰ نفر از اعضا برای رشته‌های مهارت آموزی استخدام می شوند، البته شرایط جذب هیئت علمی در این مرکز علمی هم با محوریت افراد بومی، کارآمد و پژوهش محور انجام می‌شود.

خاشعی به افزایش ۹۷ درصدی بودجه این دانشگاه در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ تا ۴۰۱ بودجه دانشگاه تغییر نداشته و همان اعتباری بوده که وزارت علوم اختصاص داده و این بودجه فقط کفاف هزینه‌های جاری را می‌داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز