خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش وپرورش فارس خبرداد؛

جذب ۷۴۳ آموزگار مقطع ابتدایی برای اول مهرماه / نقل و انتقالات امسال استثناء ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۵۰۳

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس، از جذب ۷۴۳ آموزگار مقطع ابتدایی برای اول مهرماه امسال در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید زارعی  در نشست خبری با اشاره گفت: با توجه به مطالبات و تکالیف سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی، تصمیمات جدیدی در زمینه نیروی انسانی اتخاذ شده است. 

وی با اشاره به موضوع نقل و انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان فارس دراین باره گفت: شیوه نامه نقل و انتقالات برون استانی ششم خردادماه جاری به مناطق، نواحی و شهرستان‌ها ابلاغ شده و ثبت نام از ١٠ خرداد در سامانه My.medu.ir آغاز شده و تا ششم تیرماه ادامه دارد و نتایج نیز ١٠ مردادماه از طریق وزارتخانه اعلام می‌شود. 

زارعی با بیان اینکه درنقل و انتقالات برون استانی برحسب موافقت استان‌های مبدا و مقصد، نقل و انتقال انجام خواهد شد، در خصوص  نقل و انتقالات درون استانی عنوان کرد: نقل و انتقالات درون استانی براساس دستورالعمل و چارچوب وزارتخانه انجام می‌شود که این مهم نیز ۲۱ خردادماه به نواحی، مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ شده و تا ٥ تیرماه مهلت ثبت نام وجود دارد. 

به گفته وی از امروز تا ٥ تیرماه نیز معلمانی که دارای بیماران حاد و صعب العلاج هستند، می‌توانند به آموزش وپرورش منطقه مبدا مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند که به بیماران صعب‌العلاج ۱۵۰ امتیاز و بیماران حاد ۱۰۰ امتیاز برای تسهیل در نل وانتقال آن‌ها تعلق خواهد گرفت. 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال محل خدمت خواست که صرفا برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کنند و در راستای تکریم همکاران و تسریع در بررسی درخواست‌ها از مراجعه حضوری به ادرات آموزش و پرورش خودداری کنند. 

جذب ۷۴۳ آموزگار مقطع ابتدایی برای اول مهرماه / نقل و انتقالات امسال استثناء ندارد

زارعی همچنین با بیان اینکه از ٢٤ خرداد تا ١٥ تیرماه آموزش و پرورش مناطق مبدا کار کنترل و بررسی موارد انتقالی را انجام می‌دهند، بیان کرد: از ١٦ تیر تا ٣٠ تیرماه نیز پردازش درخواست‌ها در اداره کل انجام و نهایتا یکم مرداد نتایج اعلام و از یکم تا ١٥ مرداد هم رسیدگی به اعتراضات انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در نقل و انتقالات امسال استثناء نداریم و در راستای جوانی جمعیت به معلمانی که دارای سه فرزند زیر ١٢ سال هستند امتیاز تعلق می‌گیرد، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده انتقال موقت همکارانی که سه سال انتقال موقت درسطح استان که عمدتا هم به شیراز بوده است داشته‌اند به دائم تبدیل شده است که این مهم شامل ١٧٩٣ معلم شده است. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس همچنین ضمن بیان اینکه سیاست ما در ساماندهی کمک به رفع نیاز مدارس بوده است، به وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در سال ١٤٠٢ اشاره و تعداد نیروی شاغل آموزش و پروش استان را ٦١ هزار و ٧٢٣ نفر اعلام کرد.

زارعی با بیان اینکه پیش بینی تعداد همکاران بازنشسته به بیش از ٦٨٦٨ نفر برسد، خاطرنشان کرد: پیش بینی جذب نیرو از طریق ماده ٢٨ به تعداد ٣٢٨٧ نفر شده است. همچنین امسال ١٢٢٠ نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان داریم. 

وی افزود: در عین حال همچنان باکمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که راه‌های تامین آن مطابق با سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته، حق التدریس غیرموظف به شاغلین، استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و بکارگیری ١٨٩ نفر سرباز معلم پیش‌بینی شده است. 

به گفته زارعی، سیاست در ساماندهی و نقل و انتقالات، کمک به رفع نیاز مدرسه در دو گروه معلم و مدیر است چراکه رهبر معظم انقلاب کانون محور تحول را مدرسه اعلام کردند. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس گفت: تصمیم داریم از ظرفیت ماده ١٠٣ قانون مدیریت کشوری استفاده کنیم، البته در صورت کمبود نیرو از راه‌های جایگزین نیز استفاده خواهد شد. 

به گفته زارعی، ۷۴۳ معلم ابتدایی برای اول مهرماه امسال در شیراز  استخدام می‌شوند و تا حد قابل قبولی هر چهار ناحیه شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهند. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس با تصریح بر این نکته که نگران کمبود نیروی انسانی هستیم، ولی در تلاشیم تا این مشکل با پیش‌بینی‌هایی که در سطح وزارتخانه انجام شده است، مرتفع شود، عنوان کرد: ثبت نام آموزش دبیری و هنرآموز نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.۱۶۵۱ نفر سهمیه استخدام دبیری و هنرآموز داریم. 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۸۷ نفر سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی استان فارس است، بیان کرد: سومین استان در جذب آموزگاری پس از تهران و مشهد استان فارس بوده و ۱۷ کانون ارزیابی جهت مصاحبه آموزگاران ابتدایی تشکیل شده که با اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، کار مصاحبه آغاز خواهد شد. 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به جزئیات مصاحبه و گزینش آموزگاران، گفت: در جذب، تربیت، به‌کارگیری نیروی انسانی جدید روش شایسته گزینی انجام خواهد شد و مصاحبه آموزگاران نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت بوده بنحوی که ۴۰ نمره آزمون کتبی و ۶۰ نمره ارزیابی تکمیلی درنظر گرفته شده است. 

زارعی ادامه داد: ارزیابی تکمیلی سیستمی است و سوالات روزانه تغییر خواهد کرد و توسط سه گروه دونفره ارزیابی و مصاحبه حرفه‌ای انجام می‌شود.۴ هزار و ۱۰۵ نفر متقاضی آموزگاری مصاحبه خواهند شد و ویژگی که آموزگاری نسبت به سال گذشته داشته، افزایش رشته‌های تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون با هدف شایسته گزینی بوده است. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار در استان فارس گزینش جذب نیرو نمره علمی لحاظ شده است، اظهار کرد: مباحث قرآنی و توانایی علمی فرد مورد توجه خواهد بود. در جذب نیرو‌های آموزش ابتدایی، دبیری و هنر آموزی درصدد گزینش معلم‌های کارآمد، به روز و در طراز انقلاب اسلامی هستیم تا شاهد تحول در سیستم آموزشی باشیم. بنابه گفته معاون آموزش و پرورش فارس، همزمان گزینش دانشجو معلمان، فرهنگیان، جذب هزار مربی پرورشی، نیرو‌های خدماتی در تابستان سال جاری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز