خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

ساختمان های ناایمن حصارک تعیین تکلیف می‌شوند / تخریب املاک غیر قابل مقاوم سازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۰۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر تعیین تکلیف ساختمان های ناایمن حصارک و تخریب املاک غیر قابل مقاوم سازی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، منوچهر غفاری در حاشیه دومین جلسه کارگروه شناسایی ساختمان‌های ناپایدار استان البرز که در دفتر مدیریت بحران استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به تاکیدات استاندار البرز مبنی بر شناسایی ساختمان‌های ناپایدار و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله پیرامون احتمال فرو ریزش ساختمان‌های مستقر در خیابان بوعلی منطقه شش شهرداری کرج و در راستای پیشگیری حوادث و کاهش صدمات مالی و جانی احتمالی نسبت به تشکیل این کارگروه اقدام شده است.

وی عنوان کرد: با بهره گیری شهرداری کرج از مشاور ذی صلاح مقاوم سازی و براساس گمانه‌های آزمایشگاه مکانیک خاک؛ طی روزهای آینده علل و عوامل نا امنی این ساختمان ها مشخص و مقصرین احتمالی نیز طی گزارشی جامع در اختیار مدیران استانی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: براساس نظریات کارشناسان نظام مهندسی ساختمان استان، آزمایشگاه مکانیک خاک، مشاور ذیصلاح،نمایندگان شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، معاونت فنی عمرانی و شهرسازی شهرداری کرج قرار است در راستای نمونه برداری از خاک در موقعیت‌های مختلف و ژئو متری (آبفا) جهت شناسایی نفوذ آب و... اقدام شود تا با اهتمام ویژه همه متولیان، اقدامات مهم و اثر گذاری جهت حل معضل ساکنین این ساختمان ها شامل مقاوم سازی و پایدار سازی و یا تملک از سوی شهرداری پس از جمع بندی نهایی صورت پذیرد.

وی مهمترین مصوبه این جلسه را تقسیم بندی سه گانه ساختمان‌های مستقر در خیابان بوعلی حصارک خواند و خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی در این خیابان باید تملک شوند که سازوکار تملک توسط شهرداری از طرف مرجع قضایی در حال پیگیری است، همچنین برخی املاک نیاز به مقاوم سازی دارند که ایمن می شوند و ابنیه‌ای که قابلیت مقاوم سازی ندارند با توافق مالکین نسبت به تخریب و بازسازی آنها اقدام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز