خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

پرداخت 107 میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در مرکزی / درآمد 56 هزار و 500 دلاری از محل صادرات صنایع‌دستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۷۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سال گذشته 126 میلیارد و 500 میلیون ریال وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل این استان معرفی شد که از این میزان 107 میلیارد ریال آن پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی مرزبان افزود: در این بازه زمانی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان، مجوزهای 3 گانه شامل 356 فقره پروانه تولیدی انفرادی، 3 فقره پروانه تولید کارگاهی، 502 فقره کارت شناسایی و 3 فقره کارت شناسایی برای زندانیان صادر شده است.

وی ادامه داد: 73 نفر از هنرمندان بدون پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که 56 نفر از آنان تحت پوشش قرار گرفتند. این در حالی است که اکنون 310 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در فهرست انتظار پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه صنایع‌دستی در صورت برخوردار بودن از قابلیت‌های جذب خریدار خارجی می‌تواند بخشی از منبع درآمد کشور نیز محسوب شود، اظهار داشت: سال گذشته از محل صادرات صنایع‌دستی این استان، 56 هزار و 500 دلار درآمد حاصل شده است.

مرزبان تصریح کرد: تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و دارای نشان ملی، برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین، بهره‌برداری بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور محلات، برگزاری جمعه بازارها، نشست با هنرمندان برای هم‌اندیشی و رفع مشکلات و شرکت آثار هنرمندان در جشنواره فجر صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان در سال گذشته بود.

وی بیان داشت: همچنین تعامل با ارگان‌های دولتی و خصوصی در راستای معرفی هنرمندان به ارگان‌ها به منظور خرید از هنرمندان صنایع‌دستی به منظور اهداء هدایا به کارکنان، کمک و حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تأسیس تعاونی هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی و شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی به عموم مردم از طریق چاپ کتابچه تخصصی و ساخت فیلم از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای رونق تولیدات و فروش آثار صنایع‌دستی استان در سال جدید است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز