خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم البرز در مجلس:

علم هواشناسی می‌تواند از بروز بسیاری از مخاطرات و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کند / لزوم اطلاع رسانی عملکرد سازمان هواشناسی استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۷۳

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۱۰درصد از هزینه‌ای که در حوادث غیرمترقبه طبیعی صرف می‌شود را در ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان هواشناسی هزینه کنیم از بروز بسیاری از خسارات جانی و مالی جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا عباسی در حاشیه بازدید از اداره کل هواشناسی استان البرز و شهرستان کرج، اظهار کرد: برخلاف نظر قاطبه جامعه که علم هواشناسی را در حد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا می‌دانند، این علم گستره بسیار وسیع و دقیقی دارد که می‌تواند از بروز بسیاری از مخاطرات و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این سازمان نه تنها هزینه نیست که سرمایه‌گذاری بسیار مفید و مدبرانه‌ای است. اگر تنها ۱۰درصد از هزینه‌ای که پس از رخ دادن حوادثی نظیر سیل و سرمازدگیِ محصولات کشاورزی در کشور صرف می‌شود را در ارتقای زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی ابزار و ادوات لازم این سازمان هزینه کنیم نه تنها یک قدم جلوتر هستیم که از بروز بسیاری از خسارات جانی و مالی نیز جلوگیری کرده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن قدردانی از خدمات مسئولان و کارکنان هواشناسی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی دقیق اقدامات مفید و گسترده‌ای که در این سازمان صورت می‌گیرد، گفت: بسیار دیده شده که کارهای نه چندان مهم صورت گرفته در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات بزرگ‌نمایی می‌شود ولی در چنین سازمان مهم و حیاتی که اقدامات مهمی صورت می‌گیرد، عملکردها آنچنان که باید اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

آرش بهارنداحمدی مدیر کل هواشناسی استان البرز نیز در ادامه ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیت های مرکز پیش بینی و ایستگاه های هواشناسی استان، ارتقاء فن آوری اطلاعات و مهندسی تجهیزات هواشناسی ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز