خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی لنجان مطرح کرد:

صنایع دستی محور اشتغال پایدار و فراگیر در لنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۱۷۸

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان، صنایع دستی به عنوان محور اشتغال پایدار و فراگیر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمد فتحی اظهار داشت: شهرستان لنجان در سال های گذشته با نرخ بالای بیکاری در بین سایر شهرستان های استان اصفهان معرفی شده و اصلاح ساختارهای ایجاد اشتغال به عنوان یک اولویت اصلی مورد تاکید مسئولین شهرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان در سال های اخیر برنامه ریزی هایی جهت توسعه و ترویج صنایع دستی،به عنوان یک صنعت و هنر فراگیر، پایدار و زودبازده انجام داد.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: از سال 1398 تا کنون صدور پروانه های تولید صنایع دستی صادره برای هنرمندان لنجانی سه برابر شده است که حکایت از استقبال شهروندان و ایجاد اشتغال در این حوزه دارد.

وی با اشاره به تحقق چند برابری تعهد اشتغال شهرستان لنجان بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سال 1399تحقق 118 درصدی، در سال 1400 تحقق 311 درصدی، در سال 1401 تا کنون تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال شهرستان لنجان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و رتبه اول درصد تحقق تعهد اشتغال در سطح استان اصفهان به لنجان تعلق دارد.

فتحی خاطر نشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده به هنرمندان صنایع دستی در سال 1400 شامل 30 پرونده با جمع مبلغ 23 میلیارد ریال بود و اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان رتبه دوم پرداخت تسهیلات را در سطح استان اصفهان در سال 1400 کسب کرد. همچنین از ابتدای سال 1401 تا کنون نیز به 31 نفر از هنرمندان صنایع دستی حدود 31 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب حمایت از مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه های متعدد صنایع دستی برای معرفی و ایجاد فروش آثار هنرمندان صنایع دستی شهرستان اشاره کرد و افزود: به منظور تقویت رقابت و ایجاد بازار فروش عادلانه برای هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنجان، با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای تزئینی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، زمینه حضور هنرمندان حوزه صنایع دستی لنجان در نمایشگاه های بین المللی و ملی فراهم شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: برای استفاده از پتانسیل های موجود باید مواردی مانند شناسایی و مستند نگاری صنایع دستی بومی شهرستان و معرفی آنها جهت قرارگیری در فهرست صنایع دستی کشور، ایجاد بازارچه های دائم و موقت صنایع دستی جهت ارائه و فروش آثار هنرمندان، تقویت صادرات صنایع دستی و تسهیل شرکت هنرمندانم در نمایشگاه های برون مرزی در دستور کار قرار بگیرد.

افزایش کمی و کیفی تسهیلات بانکی برای استفاده هنرمندان صنایع دستی شهرستان، تشویق هنرمندان صنایع دستی برای برند سازی تولیدات، راهنمایی هنرمندان صنایع دستی جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و همچنین نشان اصالت صنایع دستی یونسکو، ایجاد خانه های صنایع دستی در شهرستان لنجان به منظور آموزش و ترویج صنایع دستی، استفاده از پتانسیل های آموزشگاه های فنی و حرفه ای جهت آموزش علاقمندان فراگیری رشته های صنایع دستی از دیگر مواردی است که به گفته فتحی باید مورد توجه واقع شود.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: امید است با ادامه روند صعودی رشد و ترویج صنایع دستی در شهرستان لنجان، شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح درآمدی هنرمندان فعال در این رشته ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز