خبرگزاری کار ایران

در شبانه روز گذشته؛

استان قزوین با کاهش دما و یخبندان روبرو بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۸۱

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اشاره به اینکه تمامی مناطق استان طی شبانه روز گذشته با کاهش دما و یخبندان روبرو بودند، گفت: دمای هوای شهرستان آوج به منفی ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت شبانه روزی سامانه بارشی که از ۲ روز گذشته وارد استان شده بود، بیشترین میزان بارش برف در سطح منطقه مربوط به شهرستان آبیک با ۲۵ سانتی متر به ثبت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین با اشاره به ادامه استقرار هوای سرد در سطح استان، تصریح کرد: امروز و با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار، وزش بادهای شمالی و در پاره ای از مناطق، به ویژه ارتفاعات افزایش ابر، پدیده مه و بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

بهروزی یادآور شد: براساس پیش بینی های به عمل آمده از تصاویر ماهواره ای، از اواخر وقت فردا تا ظهر دوشنبه استان تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش برف در برخی ساعات، گاهی وزش باد و پاره ای از مناطق نیز با پدیده مه و کولاک همراه است.

به گفته وی، برای این سامانه بارشی ۱۹ بهمن ماه جاری هشدار سطح زرد از سوی این اداره کل صادر شد و امروز نیز این هشدار در سطح نارنجی برای روز یکشنبه هفته آینده صادر شده و برهمین اساس تمام استان تحت تاثیر بارش برف، وزش باد با احتمال کولاک و پدیده مه قرار می گیرد.

بهروزی ادامه داد: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری، کاهش دید به ویژه در گذرگاه های کوهستانی و انسداد راه های روستایی در استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی قزوین یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۱۸ و قزوین با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمینه دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت منفی ۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز