خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان خبر داد؛

وضعیت بنفش؛ ارمغان آلودگی هوا در 3 شهر صنعتی استان مرکزی / آلاینده مسئول ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۰۴

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای 3 شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند در این استان امروز یکشنبه همچنان ناسالم و به دلیل استمرار آلاینده‌ها، از وضعیت قرمز عبور کرده و به بنفش رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به عدد 173 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعاتی که از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان دریافت شده است، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به عدد 178 رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر ساوه به عدد 152 رسیده که هوای ناسالم این شهر را برای تمام گروه‌های سنی نشان می‌دهد.

محرابیان تصریح کرد: همچنین بر اساس اطلاعاتی که از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان دریافت شده است، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر شازند به عدد 159 رسیده که نشانگر هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در این شهر است.

وی بیان داشت: آلاینده مسئول در هوای شهرهای اراک، ساوه و شازند، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است و توصیه می‌شود مردم تا حد امکان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی استان مرکزی تا پایان هفته جاری استمرار دارد.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تأکید کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 118 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز