خبرگزاری کار ایران

مزار استاد شهریار 27 و 28 شهریور ماه گلباران می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۱۳۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مراسم گلباران مزار استاد شهریار، شاعران، حکیمان و هنرمندان برجسته ای که در مقبرة الشعرا آرام گرفته اند روز 27 و 28 شهریورماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سید قاسم ناظمی عصر امروز در نشست خبری برنامه های روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار اظهار کرد: در بین شهرهای مختلف تلاش جدی وجود دارد که برای خود برند یا ویژگی تعریف کنند و از این رهگذر بتوانند در فضای عمومی جهان حرفی برای صحبت داشته باشند و بتوانند از این فرصت در بسترسازی های مختلف حوزه اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی استفاده کنند قطعاً اصلی ترین سرمایه برای اینکه بتوانیم با جهان صحبت کنیم حوزه فرهنگ و هنر است بویژه هنرها و حوزه هایی از جمله شعر که ریشه قدیمی در ایران و آذربایجان دارند.

وی افزود: امروز 15 نفر میهمان خارجی از کشور ژاپن در شهر تبریز داریم که از اساتید حوزه هنر و دانشگاه هستند طبیعتاً این میهمانان هیچوقت از بازیکنان فوتبال و پل های هوایی شهر تبریز عکس نخواهند داشت بطوری که اولین مقصدی که خواهند داشت بازار تبریز، مقبرة الشعرا و مقبره دو کمال خواهد بود این فرصت ها می تواند در فضای جهانی و فضای ملی زمینه ساز توسعه در حوزه های مختلف باشند.

ناظمی با بیان اینکه از جمله این فرصت ها روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار است، گفت: سال قبل تلاش کردیم علیرغم بیماری منحوس کرونا و با وجود محدودیت ها این برنامه را متفاوت و پررنگ تر برگزار کنیم و حتی دامنه برگزاری این برنامه را از فضای شهر تبریز و فضای استان آذربایجان شرقی خارج کردیم و نتایج این برنامه را نیز در سفر ریاست محترم جمهور به استان آذربایجان شرقی مشاهده کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: امسال چون کارهای عمرانی مقبرة الشعرا در دست انجام است تلاش کرده ایم برنامه ای حجیم هم از سطح کمی و هم از سطح کیفی برای روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار تدارک ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تمامی استان ها ابلاغ کرده که به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار مراسم های مختلفی در استان های کشور برگزار شود، اما در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی تقریباً 70 عنوان برنامه در جدول برنامه های روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار تدارک دیده شده است.

ناظمی تاکید کرد: متاسفانه چون امسال روز ملی شعر و ادب فارسی با اربعین حسینی مصادف است در واقع از فردا روز چهارشنبه بخشی از این برنامه ها که جنبه علمی و هنری دارد شروع خواهد شد اما برنامه اصلی و برنامه نهایی روز دوشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه نشست های تخصصی برای روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار طراحی شده است، ادامه داد: اولین نشست فردا، روز پنجشنبه نشست دوم و نشست سوم روز یکشنبه با حضور اساتید و هنرمندان ادب و هنر استان در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

ناظمی گفت: برنامه گلباران مزار استاد شهریار، شاعران، حکیمان و هنرمندان برجسته ای که در مقبرة الشعرا آرام گرفته اند روز 27 و 28 شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه اسناد مرتبط با استاد شهریار، انتشار کتاب ویژه ای به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار، از دیگر برنامه های این روز است که جدول برنامه این رویداد در سطح شهر تبریز و سطح استان آذربایجان شرقی در اختیار رسانه های مختلف قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز