خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های بومی و محلی در روستای زرگرآباد دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۴۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های بومی و محلی در روستای زرگر آباد این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی گفت: جشنواره غذا و بازی‌های بومی محلی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای زرگر آباد، اداره میراث‌فرهنگی و هیات بازی‌های بومی محلی شهرستان دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: نمایش انواع غذاها و شیرینی‌های محلی، پخت نان در تنورهای گلی توسط زنان روستایی، اجرای بازی‌های سنتی و موسیقی محلی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

قاسمی، هدف از برگزاری این جشنواره را احیا و معرفی غذاهای سنتی و بومی و بازی‌های محلی روستا و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی عنوان و بیان کرد: تنوع غذایی بالا در شهرستان دامغان ریشه در مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم این منطقه داشته و بخش مهمی از فرهنگ این شهر است.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری صنعتی پاک است که باعث ایجاد شور و نشاط در مردم می‌شود، از احیای حمام قدیمی روستا و راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی در این روستا با همکاری دهیاری و شورای اسلامی در راستای توسعه گردشگری خبر داد.

قاسمی ادامه داد: در پایان جشنواره، به برندگان مسابقات بازی‌های بومی و برگزیدگان جشنواره غذا جوایزی اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز