خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

خسارت 6054 هکتار از باغات استان مرکزی بر اثر سرمازدگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۵۶

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 6054 هکتار از باغات استان مرکزی بر اثر افت ناگهانی دمای هوا در روزهای 27 و 28 اسفند ماه سال گذشته و 4 و 5 فروردین ماه سال جاری بر اثر سرمازدگی خسارت دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌ اصغر زارعی افزود: ارزش ریالی خسارت محصولات باغی استان مرکزی بر اثر سرمازدگی سال جاری 4570 میلیارد ریال برآورد می شود. همچنین بر اثر سرمازدگی بهار سال جاری 17 هزار تن از محصولات باغی استان مرکزی شامل بادام، زردآلو، گوجه، هلو، شلیل و آلو از بین رفته‌ است.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه جبران خسارات به محصولات کشاورزی است، ادامه داد: 4000 هکتار از باغات استان مرکزی تحت پوشش بیمه محصولات باغی قرار دارد و کشاورزانی که محصولات خود را در برابر خسارت‌های بلایای طبیعی بیمه کرده‌اند می توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: به کشاورزان و باغداران استان مرکزی توصیه می شود برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان و خسارات احتمالی، محصولات خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه کنند.

زارعی تصریح کرد: 75 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصولات باغی قرار دارد و سال گذشته 587 هزار تن انواع محصولات باغی از سطح این باغات برداشت شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز