خبرگزاری کار ایران

خیز آرام و خطرناک کرونا در یزد؛

نفس به نفس کرونا در دید و بازدیدهای نوروزی/ ۱۴۰ نفر در یزد بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۶۷۷

روزهای کرونایی همچنان در یزد ادامه دارد به طوری که این ویروس ۱۴۰ بیمار را مبتلا کرده و ۵۴ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علیرضا اسلامی؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار بستری های مشکوک به کرونا در یزد اظهار داشت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی به ثبت نرسیده است اما در حال حاضر، ۱۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

اسلامی اضافه کرد: با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری نسبت به روز گذشته هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

اسلامی نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با تاکید بر بر تکمیل چرخه واکسیناسیون خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که با کاهش قابل توجه دمای هوا قدرت شیوع این ویروس افزایش یافته و ضروری است تا پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلاء به این ویروس افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز