خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان مرکزی:

حداکثر سود خرده فروشان نسبت به قیمت کارخانه 25 درصد تعیین شد / الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۶۴

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حداکثر سود خرده فروشان نسبت به قیمت درب کارخانه 25 درصد و حداکثر سود عمده فروشان و شرکت‌های پخش نیز 10 درصد تعیین شده است. در این راستا واحدهای تولیدی گروه‌های کالایی در این استان ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد قربانیان افزود: هماهنگی‌های لازم بین خرده فروش‌ها، عمده فروش‌ها، تولیدکنندگان و شبکه توزیع درباره طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا در استان مرکزی انجام شده و تولیدکنندگان برخی کالاها موظف شده اند از اوایل دی ماه سال جاری تمامی تولیدات خود را با درج قیمت تولیدکننده روانه بازار کنند.

وی ادامه داد: انواع لوازم خانگی، نوشیدنی‌ها، آب معدنی، انواع سس، کنسروها، ترشی‌جات، پودرهای لباسشویی، پوشاک بچه، برخی لوازم یدکی از قبیل لنت، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا، ماکارونی و رب گوجه از مهمترین محصولاتی هستند که باید قیمت تولیدکننده روی آنها درج شده باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در این طرح تولیدکنندگان وظیفه دارند قیمت درب کارخانه را روی کالا درج کرده و به حلقه بعدی که شرکت‌های پخش و یا عمده فروشی‌ها هستند تحویل داده و آنها نیز سود قانونی خود را روی کالا لحاظ و به خرده فروشان تحویل دهند.

قربانیان تصریح کرد: خرده فروشان نیز وظیفه دارند سود خود را که اکثراً بین 10 تا 15 درصد است، لحاظ کرده و بر روی کالا برچسب قیمت درج کنند. در صورتی که این دستورالعمل را اجرا نکنند از سوی دستگاه‌های نظارتی و بازرسان با متخلفان برخوردهای قانونی اعمال خواهد شد.

وی بیان داشت: عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا تضییع حقوق عمومی را به همراه دارد. برخی فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی بر روی برخی کالاها اعلام می‌کردند تا جذابیتی برای خرید کالا ایجاد کنند، اما این تخفیف‌ها واقعی نبود و ترفند شرکت‌های تولیدکننده، پخش و فروش برای فروش بیشتر بود که در نهایت به ضرر خریدار و مصرف کننده نهایی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز