خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبر داد؛

افزایش 309 درصدی جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی مرکزی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۶۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 574 فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی با میزان سرمایه‌گذاری 346 هزار و 322 میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده که این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 309 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جعفری کرهرودی افزود: شمار فرصت های شغلی که با صدور این میزان از جوازهای تاسیس استان مرکزی در سال جاری ایجاد شده 18 هزار و 996 مورد بوده است است که نسبت به سال گذشته با 12 هزار و 148 فرصت، بیش از 56 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زرندیه و اراک با 156 و 154 جواز تاسیس بیشترین و شهرستان‌های آشتیان و تفرش با 3 و 4 جواز تاسیس کمترین امتیاز را  شاخص صدور جوازهای تأسیس دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در مجموع 1415 جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 521 هزار و 525 میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان وجود دارد که شمار قابل توجهی از آنها فعالیت ساخت را آغاز و برخی نیز پیشرفت‌های فیزیکی بالایی دارند.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، 261 پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری 44 هزار ریال در استان مرکزی صادر شده است که در صورت تحقق این این شاخص، 3403  فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی، مجموع حجم سرمایه‌گذاری ایجاد شده در استان در سال جاری، 41 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز