خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۵۰ درصدی بارش ها نسبت به سال آبی گذشته در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۹۳۵

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی بارش ها نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۴۰ درصدی نسبت به میزان بلند مدت استان خبر داد.

محمود رضا شهلایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ظرفیت و میزان ذخیره آب در سدهای استان کرمانشاه گفت،  از مجموع ۱۲ سد مخزنی در استان با حجم مخزن  ۱ میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون متر مکعب آب، تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد یعنی حدود ۷۳۴ میلیون متر مکعب آب در پشت این سدها  ذخیره سازی شده است.

وی افزود از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تا کنون  حدود ۷۵ میلیمتر بارش داشته ایم که نسبت به سال گذشته در همین زمان که تقریبا ۱۵۷ میلیمتر بوده است ، نزدیک به ۵۲ درصد  و نسبت به دوره بلند مدت نزدیک به ۴۴ درصد کاهش را شاهد هستیم.

شهلایی در پایان با اشاره به افت شدید سطح آب در دشت‌های استان و نیز کاهش نزولات آسمانی و برداشت های نامتعارف از منابع آبی در استان که باعث افت بی‌سابقه سفره های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها  شده است گفت با توجه به شرایط پیش گفته از مردم خصوصا کشاورزان  میخواهم  نسبت به مصرف بهینه و درست منابع آب اهتمام لازم را بعمل آورند. تا بتوانیم به سلامت از بحران خشکسالی که در آن گرفتار هستیم عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز