خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

تقویت فرهنگ زیست محیطی با آگاهی و آموزش میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۳۷

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: برای ترویج و تقویت فرهنگ زیست محیطی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار نیاز به افزایش سطح آگاهی و آموزش‌های لازم است.

به گزارش ایلنا، امین سلاحورزیان، امروز دوشنبه در کارگاه آموزشی"من و محیط زیست سالم" با اشاره اینکه باید به محیط زیست توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم اظهار کرد: آموزش می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ زیست محیطی دارد بنابراین با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و آموزش پایه‌ای و همگانی حفاظت از محیط زیست برای حفظ منابع محدود، مهم و تجدیدناپذیر و برای جلوگیری از هدر رفتن و آلودگی آنها، یکی از روش‌های اصولی، آموزش و بالا بردن آگاهی زیست محیطی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان به نقش حساس آموزش در حفاظت از محیط زیست و اهمیت آموزش در دوران مدرسه اشاره کرد و افزود: افزایش آگاهی زیست محیطی در بین دانش‌آموزان، اهمیت بسزایی دارد.

سلاحورزیان خاطرنشان کرد: ارائه روش نوین جهت ترغیب کودکان و نوجوانان به عنوان همیار سبز در حفاظت از محیط زیست و نیز نهادینه کردن برخی از اصول زیست محیطی ضروری است؛ باید به مفاهیم و آگاه سازی زیست محیطی و  نگرش  دانش‌آموزان در کاهش تخریب محیط زیست نیز پرداخته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از والدین و اطرافیان ما اطلاع کافی از محیط زیست ندارند، افزود: در طبیعت آتش روشن شده و به درختان و جنگل آسیب وارد می‌شود و اداره کل حفاظت محیط زیست مجبور به اطفای حریق است تا حیات وحش را نجات دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: وظیفه دانش‌آموزان این است که در آگاهی بخشی به خانواده‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش کرده و کمک کنند که محیط زیست سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز