خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به راهداری اردبیل در پی سفر اخیر دولت به استان / عمر آسفالت‌ روستاهای اردبیل از ۲۰ سال عبور کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۶۸۴

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، کلیم اله وثوقـی در جلسه شورای اداری راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اعلام این خبر افزود: ازاین میزان ۱۶۰ میلیارد تومان جهت بهسازی راه‌های روستایی و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای رفع و اصلاح نقاط پرحادثه در نظر گرفته شد که امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات شاهد مرتفع شدن مشکلات در این حوزه ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 750 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل عمر بالای 10 سال دارند و آسفالت آنها تخریب شده است.

کلیم‌اله وثوقی تصریح کرد: 208 کیلومتر بزرگراه، 715 کیلومتر راه اصلی و فرعی و دو هزار و 775 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌های میان مدت راه‌های روستایی را ارتقا ببخشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی استهلاک راه‌ها و عدم بهسازی و نوسازی راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های ارتباطی در بین شهرستان‌هاست که مشکلات جدی را رقم زده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ضرورت بهسازی و مناسب‌سازی نقاط حادثه‌خیز را یادآور شد و گفت: کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر به موقع در سال جاری مشکلاتی را برای راهداری به وجود آورد به طوری که ما با گذشت چند ماه از فصل کاری، روکش و بهسازی آسفالت راه‌های اصلی و روستایی را آغاز کردیم.

وثوقی ارزش راه‌های استان را در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در شرایطی است که اعتبار اندکی برای نگهداری از این سرمایه‌ها اختصاص یافته و ما با چالش‌های جدی در تأمین اعتبار و ردیف‌دار شدن راه‌ها با رویکرد بهسازی و نوسازی روبه‌رو هستیم.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه روستاهای با جمعیت بالای 50 خانوار باید از راه دسترسی مناسب و آسفالت بهره‌مند می‌شدند که 40 روستا همچنان چشم انتظار اجرای طرح‌های آسفالت‌ریزی و زیرسازی مناسب هستند.

وی اضافه کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی به استان ابلاغ شده که بخشی از آنها تأمین شده اما همچنان درگیر تأمین قیر از طریق شرکت‌های بورسی هستیم.

وثوقی میانگین عمر آسفالت راه‌های روستایی را در استان بالای 20 سال اعلام کرد و گفت: در کنار تدارک زیرساخت‌های حوزه راه،‌ ما با فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نیز روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که عمر میانگین باری استان 23 و مسافری 12 سال است که این خود چالش‌هایی را به وجود آورده و به نوعی مصرف سوخت را افزایش داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز