خبرگزاری کار ایران

در هرمزگان شکل گرفت؛

ارتعاش سنجی تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه 6 عملیات انتقال گاز انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۵۸

مدیر منطقه از پایان موفقیت آمیز ارتعاش سنجی ماشین آلات دوار تاسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی و آبشیرین در 6 ماهه نخست سال جاری طی 10 مرحله خبر داد.

 

 

به گزارش ایلنا ازبندرعباس، علیرضا عربلو اظهار کرد: در راستای پایش و سنجش وضعیت ماشین آلات دوار ایستگاه های تقویت فشار گاز منطقه و عیب یابی به کمک تحلیل فرکانسی و زاویه فاز و همچنین پیش بینی زمان خرابی از طریق ردیابی تغییرات دامنه ارتعاشات، پایش وضعیت از طریق ارتعاش سنجی در دستور کار قرار گرفت و در 6 ماهه نخست سال جاری انجام شد.

عربلو با اشاره به تشخیص منشاء تولید عیب و ارائه راهکار جهت تعمیر آن و جلوگیری از توسعه خرابی، به بخشی از آنالیزها و ارتعاش سنجی ها اشاره کرد و گفت: نابالانسی، ناهمراستایی، خمیدگی روتور و شفت، لقی و سایش، عیوب بیرینگ ها، رزونانس، تغییر فرم پره های فن ها، عیوب هیدرودینامیکی از جمله مواردیست که از طریق این آنالیز به دست می آید.

مدیر منطقه بیان کرد: اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات برای تمامی ماشین های دوار و در مواردی برای سازه هایی که در معرض نیروهای ارتعاشی قرار دارند، کاربرد دارد که توسط کارشناس ارتعاش سنج واحد معاونت مهندسی و خدمات فنی منطقه با دستگاه ویبرومتر به روش ارتعاش سنجی به صورت آفلاین و از طریق سنسورهای پیزوالکتریک و غیرتماسی و همچنین اندازه گیری ارتعاشات توربین و کمپرسور گاز از طریق نمونه برداری از سیگنال سیستم مانیتورینگ آنلاین انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز