خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خبرداد:

آموزش سالانه 80 هزار زندانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۱۷

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از آموزش سالانه 80 هزار زندانی در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار در مراکز وابسته به این تعاونی مشغول به کار هستند.

به گزارش ایلنا، رحیم مطهرنژاد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور از ۸۲ سال قبل تاسیس شده و وظیفه این تعاونی اشتغال زندانیان و کمک به معیشت آنها و خانواده‌ها است.

به گفته وی این بنیاد در سراسر کشور صدها کارگاه تولیدی، زمین زراعی، مجتمع پرورش دام و طیور و … دارد که در آن هزاران نفر از زندانیان مشغول به کار هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه در حال حاضر در داخل، پیرامون و بیرون از زندانها ۵۰ هزار نفر زندانی شاغل وجود دارد، اذعان کرد:  ۱۵ هزار نفر ازین زندانیان اشتغال نشسته و بقیه اشتغال مولد دارند.

وی افزود: فعالیت‌های این بنیاد باعث حمایت از حدود یک میلیون ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده زندانیان در سراسر کشور شده است.

مطهرنژاد ادامه داد: منظور از اشتغال نشسته درباره زندانیانی است که می‌خواهند بخشی از اوقات شان را با فعالیت‌هایی پر کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاونی زندانیان با اشاره اشتغال مولد خاطرنشان کرد: این افراد محصولی را تولید می‌کنند که حتما به بازار عرضه می‌شود.

مطهرنژاد در خصوص چگونگی بکار گیری زندانیان نیر خاطر نشان کرد: در هر زندان یک شورای طبقه بندی وجود دارد که شورا بررسی می‌کند و اجازه می‌دهد زندانی در بیرون از زندان کار کند. مجموع این افراد ۵۰ هزار نفر هستند که حدود ۲۰ هزار نفر از آنها رای باز هستند و بیرون از زندان کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان در سراسر کشور مراکز اشتغال دارد، یادآور شد: در کل کشور حدود هزار مرکز کوچک، متوسط و بزرگ برای اشتغال داریم و انواع و اقسام تولیدات شامل: صنایع دستی، پوشاک، مصنوعات فلزی، قطعه سازی، کشاورزی، دامپروری و … را انجام می‌دهیم. این مراکز در ۲۳۰ شهر کشور فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز