خبرگزاری کار ایران

در راستای توسعه فرهنگ؛

کتابخانه‌های اردبیل تجهیز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۴۹

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در راستای توسعه فرهنگ تجهیز خواهند شد.

به گزاری ایلنا، مهدی رمضانی در نشست خبری با خبرنگاران از تجهیز کتابخانه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در راستای توسعه فرهنگ تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره فعالیت 3800 کتابخانه در سطح کشور گفت: ساخت و ایجاد کتابخانه‌های عمومی پیش از انقلاب از اواسط دهه ۴۰ آغاز شد که در حال حاضر 2 هزار  و ۷۰۰ کتابخانه به طور مستقیم زیرنظر نهاد اداره می‌شود و قریب به هزار کتابخانه به صورت مشارکتی و خصوصی در حال فعالیت است که تمامی این مراکز مجهز به بخش کودک هستند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با بیان اینکه  ایران به لحاظ شبکه کتابخانه‌های عمومی در منطقه پیشرو است، افزود: هم اکنون ۱۲ میلیون نفر در کتابخانه های عمومی کشور عضو هستند که شیوع کرونا مقداری آمار عضویت کتابخانه ها را با کاهش مواجه کرد اما اکنون این روند رو به افزایش است.

رمضانی ادامه داد:یکی از اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کردن امکان دسترسی به آن است که صرفاً فقط کتابخانه ها وظیفه ترویج فرهنگ کتابخوانی را بر عهده ندارند و تک تک افراد جامعه در این امر خیر مسئول هستند لذا می‌بایست در مسیر اعتلای فرهنگ از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گرفت.

وی افزود: ما از طرح‌های ابتکاری به ویژه فروش کتاب به شکل خانه به خانه و ترویج فرهنگ مطالعه به اشکال مختلف حمایت می‌کنیم و پیشنهاد ما این است که این مجموعه‌ها تنوع کتاب و عرضه آن را مورد توجه قرار دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: ۱۳ کتابخانه با عنوان «مجموعه کتابهای هدهد سفید» که کتابخانه های تعاملی است و تنها منبع تولیدی نهاد محسوب میشود در کشور وجود دارد و تاکنون دو مرحله جشنواره «هدهد سفید» نیز در حوزه کودک و نوجو.ان در کشور برگزار شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد:  به لحاظ سرانه، منابع و تعداد کتابخانه ها در کشور در وضعیت بحرانی قرار نداریم ولی در زمینه ارتقاء و کیفیت حوزه کتاب، کتابداری و کتابخوانی باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز