خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

وضعیت 35 بیمار کرونایی در اردبیل وخیم است / پارس‌آباد تنها شهر زرد استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۳۹۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 142 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و وضعیت 35 بیمار کرونایی وخیم است لذا استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید است.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا و رنگبندی جدید شهرستان ها بیان کرد: در حال حاضر اکثر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند و فقط شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد به سر می برد. البته این وضعیت شکننده است و ارتباط مستقیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم دارد.

وی افزود: در حال حاضر 142 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد متاسفانه وضعیت 35 بیمار وخیم گزارش شده که در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند؛ همچنین در شبانه روز گذشته یک مورد فوتی نیز از سطح استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ترخیص 24 بیمار کرونایی با بهبودی نسبی از مراکز درمانی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 33 بیمار جدید کرونایی شناسایی و بستری شده اند. رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل ورود نوع جدید و جهش یافته بیماری کرونا(امیکرون) بیش از پیش توصیه می شود.

حبیب زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما اماکن عمومی دارای تهویه مناسبی نیستند، به صورت جدی توصیه می شود که مردم از حضور در اماکن پرتجمع و پر تردد خودداری کنند و همچنان استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

وی در خصوص جدیدترین آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تا کنون، 904 هزار و 817 دوز در نوبت اول، 778 هزار و 568 دوز در نوبت دوم و 72 هزار و 529 دوز در نوبت سوم در سطح استان تزریق شده است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز