خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

احداث 475 واحد مسکن محرومان در پارس‌آباد و اصلاندوز / 11 هزار جلد سند مالکیت روستایی در پارس‌آباد صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۶۹

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد در استان اردبیل از احداث 475 واحد مسکن محرومان در پارس آباد و اصلاندوز با پیشرفت 70 درصدی خبر داد.

موسی کامکار در حاشیه بازدید از پروژه آسفالت ریزی روستاهای فیروزآباد و گوشلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی به مساحت  7 هزارمتر مربع در 3 خیابان شهید بحری، شهید فرج خواه و انتهای خیابان شهید امن زاده در گوشلی و عملیات زیرسازی و آسفالت به مساحت 4 هزار و 300 مترمربع در خیابان امام خمینی فیروزآباد در حال اجراء و تکمیل است.

شهرستان پارس آباد دارای 113 پارچه روستا با 12 هزار و 772 خانوار با جمعیت 50 هزار و 528 نفر و شهرستان اصلاندوز هم دارای 127 پارچه روستا با 7 هزار و 16 خانوار و با جمعیت 25 هزار و 55 نفر می باشد.

اجرای طرح هادی در 166 روستا از روستاهای پارس آباد و اصلاندوز

وی افزود: از تعداد 113 روستای پارس آباد برای 84 روستا طرح هادی روستایی تهیه و در روستاهای بالای 20 خانوار این طرح به صورت 100 درصد اجرا شده است؛ همچنین 82 طرح هادی نیز در روستاهای اصلاندوز تهیه شده و در روستاهای بالای 20 خانوار به صورت کامل اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد در خصوص واحدهای مقاوم سازی شده در شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز اذعان کرد: در شهرستان پارس آباد 6 هزار و 720 واحد مسکونی روستایی شامل واحدهای طرح ویژه بهسازی از اعتبارات بازسازی و محرومین مقاوم سازی شده که این میزان در شهرستان اصلاندوز 2 هزار و 240 واحد مسکونی را شامل می شود.

کامکار ادامه داد: طبق آمار سال 95 کل واحدهای مسکونی روستایی در این دو شهرستان 17 هزار و 437 واحد بوده که با بررسی های به عمل آمده 11 هزار و 2 واحد مسکونی غیر مقاوم بود؛ در حال حاضر نزدیک به 9 هزار و 230 مورد از این واحدها یعنی 8/83 درصد از کل واحدهای غیر مقاوم، مقاوم سازی شده است.

صدور بیش از 11 هزار جلد سند مالکیت روستایی در پارس آباد

وی در خصوص صدور سند مالکیت روستایی نیز بیان کرد: در این خصوص حدود 3 هزار و 878 فقره پرونده تشکیل و به اداره ثبت اسناد شهرستان ارسال شده که تاکنون 11 هزار و 678 جلد سند مالکیت تحویل روستائیان شده و مابقی نیز در اولویت کاری بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد قرار دارد که در این زمینه نقشه برداری 3 روستا برای صدور سند مالکیت در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد درباره واگذاری عرصه های روستایی در محدوده کشت و صنعت مغان به خبرنگار ایلنا گفت: واگذاری عرصه های روستایی واقع در محدوده کشت و صنعت مغان یکی از مطالبات اصلی عشایر مغان است که در این خصوص در حال نقشه برداری هستیم و تاکنون عملیات نقشه برداری 7 روستا به اتمام رسیده و در شرف واگذاری است؛ برای 2 روستا هم تشکیل پرونده برای واگذاری انجام شده است.

این مسئول گفت: از تعداد 44 روستا 12 روستا در شرکت کشت و صنعت پارس و 32 روستا در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان قرار دارند و بعد انجام واگذاری ها و پس از تفکیک، واگذاری املاک مسکونی توسط بنیاد مسکن و اراضی کشاورزی توسط جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

کامکار در رابطه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز بیان کرد: در پارس آباد 120 واحد در قالب 3 بلوک 40 واحدی در دست اجرا است که از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و مقرر است تا پایان سال آینده(1401) به اتمام برسد؛ 400 نفر نیز اخیرا ثبت نام کرده اند که در مرحله جانمایی زمین و بررسی و تعیین محل احداث است.

احداث 475 واحد مسکن محرومین در پارس آباد و اصلاندوز

وی به اجرای طرح مسکن محرومین در شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای 475 واحد سهمیه مسکن محرومین با تسهیلات 50 میلیون تومانی بانک و 30 میلیون تومانی بلاعوض بنیاد مسکن اعطا گردیده که این میزان به تفکیک برای شهرستان پارس آباد 240 واحد و برای شهرستان اصلاندوز 235 واحد بوده که خوشبختانه عملیات پی کنی انجام شده و دارای پیشرفت 70 درصدی می باشد؛ در 380 واحد نیز پوشش سقف انجام شده که 165 مورد در اصلاندوز و 215 مورد در پارس آباد می باشد.

مدیر بنیاد مسکن پارس آباد از اجرای طرح هادی روستایی در سال گذشته به تعداد 9 روستا با اعتبار 6 میلیارد و 900 میلیون تومان خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها از محل اعتبارات ملی، استانی، قیر یارانه ای و ماده 11 بوده که در این خصوص 44 هزار مترمربع عملیات زیرسازی، 29 هزار مترمربع آسفالت ریزی، به طول 350 متر جدول گذاری و به طول 70 متر اجرای دیوار حائل در این 9 روستا اجرا شده است؛ همچنین طرح گردشگری روستای اروج قشلاقی حاج اسماعیل نیز شامل عملیات جداره سازی و سنگ فرش با اعتبار یک میلیارد تومان اجرا شده است.

کامکار در پایان این گفت و گو در رابطه با برنامه های آینده بنیاد مسکن در شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز بیان کرد: برای اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت در 9 روستا با اعتبار 3 هزار و 865 میلیون تومان از روستاهای شهرستان اصلاندوز و در 9 روستا از روستاهای شهرستان پارس آباد با اعتبار 4 هزار و 830 میلیون تومان اعتبار ملی برنامه ریزی شده که منتظر تامین اعتبارات از استان و شهرستان هستیم.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز