خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم توجه به معماری ایرانی‌-اسلامی در مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۹

متاسفانه در ساختمان‌های بزرگ و کلان دولتی نیز شاهد عدم توجه به معماری ایرانی هستیم ولی از معماری ایرانی در کشورهای همسایه به خوبی استقبال می‌شود.

ایلنا: مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران در رابطه با مسکن مهر گفت: خانه دار شدن همگان مهم و ارزشمند است است ولی معماری و شکل این خانه‌ها باید بررسی شود چراکه مسکن مهر می‌تواند نقش مهمی را در معماری شهر ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد شوشتری درسمینار هویت ایرانی اسلامی شهر تهران که امروز، سه‌شنبه ۲۱ آذرماه، در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه بحث هویت اسلامی ایرانی شهر تهران اهمیت ویژه‌ای در زیبا سازی شهر دارد، تصریح کرد: بین اسلام و ایران بیش از ۱۴۰۰ سال اشتراک وجود دارد و همین اشتراک دلیل مهمی برای اتحاد این دو مقوله در بحث زیباسازی شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از گذشته دور اقدامات زیادی در زمینه زیبا سازی تهران صورت گرفته است ولی شهر تهران به شکل لازم خود دست پیدا نکرده است چرا که از گذشته‌های دور به دنبال الگو برداری از غرب بوده‌ایم و تخریب بخش‌های مهمی از شهر همچون دروازه‌ها و کندن درخت‌ها نزول سیمای شهر تهران را به دنبال خود آورد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از شاخصه‌های هویت شهر تهران را معماری آن اعلام کرد و افزود: کم سوادی، بی‌تجربگی و عدم توجه به آینده برخی مدیران سابق موجب شد که شهر دچار ظاهر به هم ریخته‌ای شود و این درحالی‌ است که در اروپا به خاطر نگاه دوراندیش مدیران شاهد آن هستیم که ساختمان‌ها به خوبی حفظ شده‌اند.

وی در رابطه با احیای بنا‌ها و ساختمان‌های قدیمی شهر تهران اظهار کرد: سفارش ماکت دروازه‌های قدیم تهران را داده‌ایم تا با این عملکرد تازگی و نشاط را به شهر منتقل کنیم.

شوشتری تاکید کرد: متاسفانه شهر تهران به محل کامپوزیت‌ها و شیشه‌های مدرن غربی تبدیل شده است و افتخار ما تقلید از معماری اروپایی است، باید با خلاقیت خودمان حرکت کنیم و وضعیت فعلی شهر‌ها را از الگوبرداری غربی به سمت معماری ایرانی و اسلامی میل دهیم.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران در رابطه با عدم توجه معماری ایرانی و اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در ساختمان‌های بزرگ و کلان دولتی نیز شاهد عدم توجه به معماری ایرانی هستیم ولی از معماری ایرانی در کشورهای همسایه به خوبی استقبال می‌شود.

وی هدف از برگزاری سمینار هویت ایرانی اسلامی شهر تهران در دانشگاه تهران را، تبادل اطلاعات و برپایی کارگاه‌های عملیاتی و استفاده از دانشجویان و اساتید جهت حفظ هویت ایرانی اسلامی شهر دانست و افزود: ما هرگز نمی‌توانیم با گرانیت و کامپوزیت به دنبال حفظ معماری ایرانی اسلامی درشهر باشیم.

شوشتری ادامه داد: تغییرات درشهر تهران با سرعت و حجم بالایی درحال شکل گیری است و باید از ترویج معماری ایرانی و اسلامی باشد حمایت کنیم چراکه ما در قبال آیندگان خود مسئول هستیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با اهمیت مسکن مهر بیان کرد: خانه دار شدن همگان مهم و ارزشمند است است ولی معماری و شکل این خانه‌ها باید بررسی شود چراکه مسکن مهر می‌تواند نقش مهمی را در معماری شهر ایفا کند.

وی ادامه داد: شهر توسط معماران و فارغ التحصیلان دانشگاهی ساخته می‌شود لذا بایددانشگاه‌ها به معماری و فرهنگ ایرانی اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز