خبرگزاری کار ایران

جزئیات سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیاردی در حوزه پسماند شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۵۸۱

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی پیمانکاران این سازمان برای نوسازی ماشین‌آلات و ناوگان خودرویی سازمان پسماند خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره دلایل تبدیل ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد در حوزه نظافت و رفت‌وروب معابر پایتخت، توضیح داد: یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران، موضوع نظافت شهر است. چندین سال و در ادوار مختلف روی این موضوع و نحوه پاک‌سازی و نظافت شهر فکر و کار شده و همچنین قوانین و قراردادهایی منعقد یا اصلاح شده است. 

وی افزود: در نیمه‌دوم دهه هشتاد، قراردادها به صورت تجمیعی بسته شد. ۱۸۰ قرارداد به ۵ قرارداد تبدیل و شهر به ۵ پهنه تقسیم و به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شد. علت این موضوع مکانیزه کردن رفت‌وروب شهر توسط پیمانکاران بود. این طرح همچنین در نیمه اول دهه نود هم ادامه داشت که وضعیت رفت‌وروب خوبی را در آن مقطع شاهد بودیم. 

محمدی با اشاره به این که از نیمه دوم دهه نود تعداد قراردادها به بیش از ۱۵۰ قرارداد افزایش یافت، ادامه داد: این امر موجب تکثر و در واقع تضعیف پیمانکاران شد و در نتیجه، شاهد آغاز روند کاهش کیفیت نظافت و رفت‌وروب شهر بودیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این که امروز تجربه خوبی را از گذشته کسب کرده‌ایم و با یک نگاه بلند ۱۵۴ قرارداد را به ۱۴ قرارداد تبدیل کرده‌ایم، تصریح کرد: پیمانکارانی که توانایی فنی، مدیریت و مالی بهتری داشتند با شرکت در مناقصه‌ کار را آغاز کردند. زمان اجرای قراردادها از یک سال به سه سال افزایش یافت و شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شد تا پیمانکاران با توجیه اقتصادی پای کار نظافت شهر بیایند و در این حوزه با نگاهی ۳ ساله سرمایه‌گذاری کنند. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، محمدی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۳ ماهه‌ای که قراردادهای جدید به پیمانکاران ابلاغ شده است، در حوزه تنظیف و نگهداشت شهر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سازمان مدیریت پسماند سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز