خبرگزاری کار ایران

کارگران پتروشیمی ماهشهر در نامه‌ای به رئیس دولت:

برخلاف وعده شما تبدیل قرارداد نشده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۸۶

فقط به جذب نیرو‌های دیپلم ۱۰ سال سابقه، فوق دیپلم، لیسانس و... بسنده شد و خیل کثیری از کارگران هنوز در سیستم پیمانکاری مشغول به کارند.

جمعی از نمایندگان کارگران پتروشیمی منطقهٔ ماهشهر در نامه‌ای به رئیس دولت از نحوهٔ «جذب نفرات شاغل» در پتروشیمی‌های این منطقه انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نامه خطاب به محمود احمدی‌نژاد آمده است: عطف به نامه شماره ۹۵۶۶۴-۱۰/۱مورخه ۹۱/۳/۱ همانطور که پس از تشریف فرمایی جناب عالی به منطقهٔ ماهشهر برای افتتاح پتروشیمی اروند؛ دستور به جذب نفرات شاغل در پیمانکاری پتروشیمی‌های این منطقه صادر فرمودید. علی رغم پیگیری‌ها و جلسات متعدد با مدیران عامل منطقه ویژه و پتروشیمی‌ها متاسفانه نتیجه مثبتی حاصل نشد.

نمایندگان کارگران پتروشیمی منطقهٔ ماهشهر در ادامهٔ این نامه با اشاره به مصوبهٔ هیئت دولت مبنی تبدیل قرارداد كارگران پیمانکاری این منطقه، آورده‌اند: فقط به جذب نیرو‌های دیپلم ۱۰ سال سابقه، فوق دیپلم، لیسانس و... بسنده شد و خیل کثیری از کارگران هنوز در سیستم پیمانکاری مشغول به کارند.

در بخشی از این نامه با اشاره به نصف شدن پاداش کارگران پیمانکاری پتروشیمی‌ها آمده است: در سال‌های قبل سالیانه ۲ مرحله پاداش نفت به کارگران پیمانکاری مترادف با پرسنل رسمی اعطا می‌شد ولی امسال در شش ماهه اول هنوز پرداختی صورت نگرفته است. همچنین اخباری حاکیست که (كارفرمایان) به پرسنل پیمانکار مقرر به پرداخت یک نوبت در سال شده و پرسنل رسمی‌‌ همان ۲ نوبت را مشمولند.

نمایندگان کارگران پتروشیمی منطقهٔ ماهشهر در پایان این نامه تحقق یافتن اخبار مذکور را با تصمیمات دولت «متناقض» دانستند و از رئیس دولت خواستند تا در رابطه با «سامان دهی وضعیت اشتغال و ستودن حق کارگران از پیمانکاران سود جو» اقدامات عملی انجام دهد.

اسامی امضا کنندگان این نامه  عباس رضایی، پیمان سعیدی، جهان شاه امامی، مهرزاد مهرانی، منوچهر یار احمدی، جهاد لطیفی، رضا ملکوتی، فرید عساکره، حسین رفیعیان، غلام حسین حیدری، موسی هندیانی، علی ساجدی‌نژاد، محمد باقر باقری، شاپور بهمنی، علی احمدی، آرش پولادی و علی ساجدی‌نژاد گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز