خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار کشور تشریح کرد:

جزئیات افزایش ۱۵ هزار تومانی حق بن کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۳

چکیده: «از این لحظه تمامی کارفرمایان مشمول موظف‌اند طبق مصوبه جدید شورای عالی کار نسبت افزایش حق بن کارگران خود اقدام کنند/ کارگران توقع دارند که دولت اجرای این مصوبه را بطور کامل ابلاغ کند تا حق مسکن کارگران نیز طبق قانون افزایش یابد».

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تایید خبر ابلاغ بخشنامه افزایش ۱۵ هزار تومانی حق بن خوار و بار کارگران، بر ابلاغ هرچه زود‌تر بخشنامه افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران تاکید کرد.

«اولیاء علی بیگی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: با ابلاغ بخشنامه‌ای که امروز توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، حق بن ماهانه کارگران مشمول از ابتدای مردادماه از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.
این مقام کارگری در خصوص نحوه پرداخت این مبلغ به کارگران گفت: از این لحظه تمامی کارفرمایان مشمول موظف‌اند تا طبق مصوبه جدید شورای عالی کار نسبت افزایش حق بن کارگران خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که قانون نحوه پرداخت حق بن کارگری را به توافق میان کارگران و کارفرمایان واگذار کرده است، این مبلغ بر اساس عرف جاری کارگاه‌های مشمول بصورت ماهانه، سه ماه یک بار و... پرداخت خواهد شد.

منتظر ابلاغ افزایش حق مسکن هستیم

علی‌بیگی بابیان اینکه این بخشنامه در تاریخ هفتم مرداد ماه و پیرو بخشی از مصوبه دومین نشست ویژه شورای عالی کار ابلاغ شده‌ است، گفت: کارگران توقع دارند که دولت این مصوبه را بطور کامل ابلاغ کند.
این مقام کارگری یادآور شد: در دومین نشست ویژه شورای عالی کار حق مسکن کارگران نیز با یک افزایش ۱۰۰ درصدی به مبلغ ۲۰ هزار تومان رسید.
علی بیگی با یادآوری اینکه در بحث افزایش حق مسکن مرزد بگیران اختیار هرگونه تصمیم گیری نهایی بر عهده هیات دولت است، گفت: براین اساس افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران منوط به تایید نهایی هیات دولت است.
رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: هرچند وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا واپسین روز از عمر کابینه دهم می‌گفت که این مسئله در آخرین جلسه هیات دولت تصویب شده و اجرایی شدن این افزایش تنها منوط به دستور ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بعدی کار است.
وی بابیان اینکه تا این لحظه بطور رسمی هیچ مصوبه‌ای دال بر تصوب افزایش حق مسکن کارگران در هیات دولت مشاهده نشده است؛ احتمال داد شاید این مصوبه در جریان بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو بخشی از مصوبات دولت قبلی ابلاغ نشده است.
این مقام کارگری ادامه داد: از آنجا که در شورای عالی کار با افزایش حق مسکن کارگران موافقت شده است، کارگران از مسئولان دولت توقع دارند که هرچه زود‌تر با تصویب این مصوبه و ابلاغ آن با تاخیر پیش آمده پایان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز