خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز:

افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق کارگران فراموش شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۹۲

چکیده:‌ «جامعه کارگری از دولت جدید انتظار دارد در اجرای افزایش ۲۵ هزار تومانی حق مسکن و بن، حساسیت بیشتری به خرج دهد اما با شرایط فعلی به نظر می‌رسد این موضوع در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.»

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز از سکوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان ابلاغ افزایش ۲۵ هزار تومانی حق مسکن و بن کارگران انتقاد کرد.

«ناصر چمنی» با اشاره به مصوبه هفتم مردادماه شورای عالی کار و هیئت دولت در خصوص افزایش حق مسکن و بن خوار و بار کارگران، به ایلنا گفت: جامعه کارگری از دولت جدید انتظار دارد در اجرای افزایش ۲۵ هزار تومانی حق مسکن و بن، حساسیت بیشتری به خرج دهد اما با شرایط فعلی به نظر می‌رسد این موضوع در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور در اولین کنفرانس خبری‌اش بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: آقای روحانی افزایش مزد کارگران متناسب با نرخ تورم را نه یک وعده انتخاباتی بلکه اجرای قانون دانسته بود. جامعه کارگری از دولت یازدهم انتظاری جز عمل به قانون ندارد.

گفتنی است حسن روحانی در اولین کنفرانس خبری‌اش بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفته بود: طبق قانون، افزایش حقوق باید با نرخ تورم برابر باشد. این کاهش باید رفع شود و دولت تلاش خواهد کرد قانون را عملیاتی و اجرا کند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در طول ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت قرار است همکاران وی گزارشی واقعی از وضعیت کشور بویژه اقتصادی تهیه کرده و برای مردم بیان کنند، تاکید کرده بود: بین افزایش دستمزد و تورم فاصله وجود دارد و این شکاف باعث فشار بر زندگی مردم بخصوص کارگران می‌شود. دولت مصمم است که این شکاف را پر کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز در ادامه تصریح کرد: افزایش ۲۵ هزار تومانی حق مسکن و بن کارگری در صورتی که ابلاغ هم شود پاسخگوی مشکلات معیشتی جامعه کارگری نخواهد بود. این مبالغ ناچیز هیچ نسبتی با تورم افسار گسیخته‌ای که دامن جامعه را فرا گرفته است ندارد، اما در شرایط سخت امروز همین افزایش ناچیز حقوق جانبی هم در زندگی کارگران بی‌تأثیر نخواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز در پایان اظهار داشت: بحث شکایت از مزد ۹۲ در دیوان عدالت اداری ارتباطی با افزایش حق مسکن و بن کارگری ندارد و به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز