خبرگزاری کار ایران

پیشگیری از جرم مبتنی بر سه اصل تعامل، تفاهم و تعاون اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۹۳

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع جرم دارای اولویت های مهمی است بر لزوم مردمی کردن و مسئول سازی برای پیشگیری از وقوع جرم با اتخاذ سه رویکرد تعامل، تفاهم و تعاون اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه کمیسیون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت اتخاذ سه رویکرد تعامل، تفاهم و تعاون اجتماعی برای پیشگیری از جرم اظهار داشت: اهمیت و ارجحیت پیشگیری از وقوع جرم برای سازمان پلیس به اندازه ای است که نیازمند برنامه ریزی و اقدام عملی برای توسعه این سه رویکرد در بین اقشار مختلف مردم هستیم تا از این طریق موضوع مهم پیشگیری از وقوع جرم را به یک وظیفه همگانی تبدیل کنیم.

وی افزود: در نگاه جدید به کارآمدی در پیشگیری از جرم، همراهی و مشارکت عمومی رکن و اصل اساسی است و پلیس پیشگیری در سازمان نیروی انتظامی به فراخور نیاز جامعه به دنبال نگاه نو به حوزه جرایم و ظرفیت سازی برای پیشگیری از قوع جرم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه حوزه پیشگیری از جرم به معنی واقعی کلمه ارزشمند است گفت: باید این امر مقدس را با همکاری مشترک بین پلیس و مردم و اتخاذ سه رویکرد مهم تفاهم، تعامل و تعاون اجتماعی در بین مردم گسترش و به وظیفه ای عمومی تبدیل کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص ضرورت همگانی شدن پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: چنانچه افراد جامعه و پلیس همدیگر را خوب درک کنند و درک متقابل و واقعی ایجاد شود به همان میزان مشارکت در امر پیشگیری از جرم نهادینه خواهد شد.

سردار معصوم بیگی در خصوص اهمیت تفاهم اجتماعی بیان کرد: تفاهم اجتماعی مقدمه مشارکت مردم در پیشگیری از جرم است لذا به هر میزان که تفاهم اجتماعی ارتقاء یابد شاهد مشارکت مردم و افزایش روح همدلی بین آحاد جامعه خواهیم بود.

وی تعامل اجتماعی را در گرو تفاهم اجتماعی و گامی مهم در ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از جرم ارزیابی کرد و گفت: امروزه بسیاری از مشکلات مرتبط با ناامنی جوامع نتیجه بی توجهی به اصل تفاهم و نداشتن تعامل صحیح برخی افراد آن جامعه با همنوعان و عدم عمل به مسئولیت اجتماعی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تعاون اجتماعی به عنوان یک امر خِیر اجتماعی قلمداد می شود تصریح کرد: تعاون اجتماعی موضوعی متفاوت تر از تفاهم و تعامل اجتماعی است چرا که در این حوزه نیت ها خیر خواهانه تر و برادرانه تر است به این مفهوم که مردم خود جوش برای مشارکت در امنیت اجتماعی تلاش می کنند لذا پلیس پیشگیری ضمن تقویت این عرصه، برنامه های مشخصی نیز در این راستا در دستور کار دارد.  

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ارتقاء روش های پیشگیری از وقوع جرم در رویکرد جامعه محوری پلیس گفت: اقدامات اجتماعی و پیشگیرانه پلیس مکمل اقدامات انتظامی است لذا اقدامات اجتماعی پلیس باید متفاوت و البته موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: رده های اجتماعی در پلیس های تخصصی خصوصا در پلیس پیشگیری بازویی توانمند برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه و تسهیل کننده امور انتظامی محسوب می شوند که ضرورت دارد با هم‌افزایی لازم این بخش از پلیس های تخصصی بیش از پیش حمایت و اقدامات آن ها توسعه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز