خبرگزاری کار ایران

خروج متخصصان حوزه دارو از کشور حداقلی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۲۹

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به شرایط مناسب سازمان غذا و دارو در ایجاد بسترهای لازم برای تولید دارو در کشور گفت: خروج متخصصان حوزه دارو از کشور در پایین‌ترین سطح است.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری) در مراسم رونمایی از فرآورده‌های پروبیوتیک نسل جدید با اشاره به اینکه  توفیقاتی که در حوزه دارویی برای کشور افتاده نتیجه زحمات سازمان غذا و دارو است، گفت: وقتی محققان حوزه دارو محصولی را تولید می کند به راحتی می توانند آن را در سازمان غذا و دارو تست کرده و پس از طی تمام مراحل لازم در سازمان، آن را به بازار عرضه کنند.مشکل بزرگ ما این است که چنین سازمانی را در ارگان‌های دیگر نداریم.

 وی با اشاره به اینکه حساس ترین حوزه کشور بخش سلامت است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم، درحالیکه این موضوع در حوزه‌های دیگر مانند دام و طیور محقق نشده است و وابستگی وجود دارد که از دلایل آن عدم وجود ساختار ای مانند سازمان غذا و دارو در حوزه‌های دیگر است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: اقداماتی که در حوزه داروسازی صورت گرفته است باعث شده که خروج متخصصان داروسازی از کشور مینیمم باشد، چراکه شرکت های داروسازی با ذره بین به دنبال نخبگان این حوزه هستند تا از آن‌ها استفاده کنند.

بنا بر اعلام ایفدانا، وی با اشاره به اینکه واردات کشور در حوزه پروبیوتیک‌ها رقم قابل توجهی است، گفت: میزان واردات پروبیوتیک در حوزه دارو کمتر است اما در لبنیات و صنایع غذایی واقعاً وابستگی زیادی به واردات داریم. این حوزه  برای کار کردن بسیار بکر است خصوصاً اگر وارد صنایع غذایی شود عدد خیلی بزرگ می شود و لازم است که بسیاری از شرکت ها به این حوزه ورود کنند.

ستاری ابراز امیدواری کرد: فازهای ۲ و ۳ مرکز علم و فناوری پردیس تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز