خبرگزاری کار ایران

ثبت و انتشار مشارکت‌های خیرین در سامانه شفافیت بهزیستی راهکاری برای افزایش اعتماد عمومی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۱۶

در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۲ مورد جلب مشارکت با ارزش بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال در در سامانه شفافیت بهزیستی ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، "فریبا بریمانی" مسئول ستاد شفاف سازی بهزیستی با ارائه گزارشی وضعیت سامانه شفافیت سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

در این گزارش آمده است:با توجه به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور و تنها نهاد دولتی ارائه دهنده خدمات تخصصی با رویکردهای پیشگیرانه، توانبخشی و اجتماعی به آحاد جامعه است، در راستای وظایف محوله و برای اطلاع رسانی صحیح، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه شفافیت خود نموده است.

این سامانه در اسفند ماه سال ۹۷ با حضور ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نسخه یک خود در شش فصل افتتاح گردید و اقدام به انتشار اطلاعات نموده است.

برای اولین بار در بانک اطلاعات قراردادهای سازمان نزدیک به ۲۰ هزار تفاهم نامه و قرارداد سازمان بهزیستی گردآوری و به ثبت رسیده است  که از طریق این سامانه منتشر شده است.

جهت شفاف سازی بیشتر، اطلاعات نزدیک به ۵ هزار پیمانکار طرف قرارداد با سازمان بهزیستی در سامانه ثبت شده و قابل رویت است.

از آنجا که سازمان بهزیستی کشور ارایه گزارش مشارکت های مردمی جمع آوری شده سازمان را وظیفه خود می داند در قدم اول همه مشارکت های جلب شده در سازمان به شکل آنلاین منتشر می شود.

به شکلی که اگر خیری به یکی از ادارات سازمان مراجعه کرده و مشارکت نقدی و یا  غیرنقدی خود را ارائه دهد به  این جلب مشارکت از طریق این سامانه و به شکل آنلاین و  با حفظ حریم شخصی افراد منتشر می شود.

علاوه بر آن جهت اطلاع خیر یک پیام کوتاه تلفنی نیز برای ایشان جهت تشکر و اطلاع رسانی ارسال می شود. در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار و ۶۲ جلب مشارکت در سیستم با ارزش۷۳۲ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۲ ریال  ثبت شده است.

علاوه بر آن همه اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات تحت نظارت بهزیستی شامل اطلاعات موقعیت جغرافیایی مرکز روی نقشه، اعضای هیات مدیره، پرسنل، مجوزها، قراردادها و عکس های این مراکز از طریق این سامانه منتشر می شود که در حال حاضر اطلاعات ۴۸ هزار و ۹۳۲ مرکز ارائه خدمت تحت نظارت بهزیستی شامل مراکز دولتی و غیر دولتی، در حدود ۲۴ هزار مجوز و اطلاعات نزدیک به۷۱ هزار فرد شاغل در این مراکز نیز در این بخش تکمیل شده که در معرض دید عموم قرار داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز