خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

نگاهی که بخواهد زن را از جامعه جدا و منزوی کند، قبول نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۰۷

جشن بزرگ «دختران آرمانی» به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جشن بزرگ «دختران آرمانی» به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، علیرضا فخاری، استاندار تهران و جمعی از مسئولان و مدیران دولتی و شهری و دخترانی از مدارس شهر تهران در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم اظهار داشت: شما دختران آینده ایران را می‌سازید. انشاءالله با تأسی به حضرت معصومه (س) و با پیروی از امام رضا (ع) که ایران عزیز مزین به وجود مبارک آنها است، عاقبت به خیر شوید.

وی افزود: از همه معلمان و مدیران آموزش و پرورش و سایر دست‌اندرکاران که پا به میدان گذاشتند و این کار و جشن بزرگ را ترتیب دادند، تشکر می‌کنم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با بیان این که از برگزارکنندگان این نشست با شکوه که برای گرامیداشت «روز دختر» برپا شده است، تشکر می کنم، اظهار داشت: ما به وجود شما دختران افتخار می‌کنیم، شما دختران امروز و همسران، مادران و معلمان فردا هستید. شما صاحبان اندیشه فردا برای جامعه، آینده‌سازان کشور و سرمایه‌ای بزرگ برای خانواده، شهر، استان و کشور هستید و ما قدر شما دختران را می‌دانیم.

وی درباره جایگاه دختر و زن در جامعه گفت: پیامبر اکرم(ص)، بزرگترین شخصیت عالم هستی، در جریان مباهله دختر خود را به همراه خود داشت، برای این که به جامعه جاهلیت آن زمان بگوید که دختر و پسر هر دو نقش‌آفرین هستند. دختر و زن نیز مانند پسر و مرد می‌توانند نمونه و الگو برای جامعه بشری شود و خدا با وجود فاطمه (س) اعلام کرد که ما به تو کوثر دادیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این که دختر هدیه خدا برای خانواده، مدرسه، شهر و دیار ماست و ما به شما به عنوان هدیه‌های پروردگار نگاه می‌کنیم، اضافه کرد: ما نه نگاه ابزاری مغرب زمین به زن و دختر را قبول داریم و نه نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه جدا و زن و دختر را منزوی کند، بلکه ما نگاه عمیق اسلام را قبول داریم و معتقدیم که زنان هم باید همسران و مادران و محور خانواده باشند و هم نقش آفرینی در عرصه اجتماع داشته باشند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس‌جمهور با اشاره به افتخاراتی که زنان و دختران در عرصه‌های مختلف و در المپیادها و رقابت‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برای کشور می‌آفرینند، عنوان کرد: باید در همه ایام سال قدر دختران را دانست، همچنان که ائمه معصوم، شهدا و امام راحل (ره) قدر دختران را می‌دانستند. پیشرفت کشور به دست شما دختران و جوانان کشور است و با همه وجود می گویم که همه شما را دوست دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز