خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت خدمات اداری شهر در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکنون ۳۲۰ هزار نیرو برای مدیریت شهری تامین کرده‌ایم/"ارتباطات فامیلی" مبنای بکارگیری افراد نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۶۴

به گفته مدیر عامل شرکت خدمات اداری، این شرکت نیروهای موقت مدیریت شهری را تامین می‌کند و شهرداری در صورت اخذ مجوزهای لازم و وجود نیاز سازمانی می‌تواند این افراد را استخدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت خدمات اداری شهر بیش از ۳۲۰ هزار نفر از سال ۱۳۷۱ تاکنون برای مدیریت شهری تامین کرده و در حال حاضر برند برتر تامین نیروی انسانی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود. سید مصطفی قاضی‌زاده هاشمی (مدیر عامل شرکت خدمات اداری شهر) در گفتگویی با ایلنا به شرح فعالیت‌ها و خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، پرداخته است که متن آن در پی می‌آید:

شرکت خدمات اداری شهر دقیقا چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد؟

شرکت خدمات اداری شهر، یک شرکت در زمینه تامین و توسعه نیروی انسانی است. خدمات شرکت به ۴ دسته تقسیم می‌شود.۱. تامین نیروی انسانی۲. آموزش و توسعه منابع انسانی۳. مشاوره مدیریت و پژوهش۴. خدمات ویژه برگزاری همایش‌ها، سمینارها و پرورش ایده‌های خلاق. این شرکت سابقه ۲۷ ساله در تامین وتوسعه منابع انسانی دارد.ما خدمات‌مان را به مدیریت شهری در سرتاسر ایران ارائه می‌کنیم.

شرکت خدمات اداری شهر بیش از ۳۲۰ هزار نفر از سال ۱۳۷۱ تاکنون برای مدیریت شهری تامین کرده و در حال حاضر برند برتر تامین نیروی انسانی در حوزه مدیریت شهری است.با توجه به نیاز حال حاضر مدیریت شهری، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای تخصصی را در کنار تامین نیروی انسانی ارائه می‌دهیم.شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا، سازمان و واحدهای مرتبط که در دایره مدیریت شهری قرار دارند به عنوان جامعه هدف ما مطرح هستند.

شرکت خدمات اداری شهر طی چه فرآیندی نیروهای شهرداری و شورای شهر را تامین می‌کند؟ این نیروها بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

شرکت خدمات اداری شهر بعد از تایید صلاحیت حرفه‌ای یعنی تایید دانش، تخصص، مهارت و توانمندی افراد در کنار تایید صلاحیت اخلاقی و در صورت وجود نیاز سازمانی نسبت به جذب این نیروها جهت واحدهای مختلف مدیریت شهری اقدام می‌کند.

در دوره جدید مدیریت شهری، توجه‌ ویژه‌ای به برگزاری کانون‌‌های ارزیابی جهت تایید و انتخاب نیروهای متخصص شده است و افرادی با سوابق عالی در رشته‌های مرتبط با خدمات و نیاز شهرداری که فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌ها ایران هستند در شهرداری بکارگیری شده‌اند.

 آیا آموزشی هم به نیروهایی که برای شهرداری فرستاده می‌شوند، داده می‌شود؟ یا آزمونی برای انتخاب این افراد برگزار می‌شود؟

شرکت نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی بدو خدمت جهت نیروهای جدیدالورود اقدام می‌کند. اولین همایش جامعه پذیری کارکنان مدیریت شهری که شامل تور آموزشی ۲ روزه جهت آشنایی با شهر و شهرداری تهران و قوانین و مقررات مربوطه بوده را برگزار کردیم.

همچنین آموزشی‌های ضمن خدمت را در تمامی سطوح سازمان از استراتژیک تا عملیاتی برگزار می‌کنیم. بکارگیری نیروها پس از تایید صلاحیت حرفه‌ای که اشاره کردم و با در نظر گرفتن شاخص‌های شایستگی عمومی و تخصصی نسبت به بکارگیری برگزیدگان و البته در صورت نیاز سازمان صورت می‌پذیرد.

چند تن از کارکنان شهرداری تهران و شورای شهر از طریق شرکت خدمات اداری شهر تامین شده‌اند و اکنون در کدام بخش‌ها مستقر هستند؟

در حال حاضر ۳۵۵۸ نفر نیروی تحت پوشش در تمامی سطوح سازمانی را بکارگیری کرده‌ایم. نیروهای شرکت در واحدهای مختلف شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و شورای شهر در حال خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز هستند.

 چه میزان از نیروها از طریق برگزاری آزمون و چقدر از طریق شرکت خدمات اداری شهر تامین شده‌اند؟

همان طور که قبل اشاره کردم نیروهای قراردادی شهرداری تهران از طریق شرکت تامین نیروی انسانی پس از تایید صلاحیت حرفه‌ای و انجام مراحل مختلف از آزمون و مصاحبه تا تحقیقات میدانی و ارزیابی شایستگی و حرفه‌ای بکارگیری می‌شوند.

نیروها بر اساس نیاز سازمانی جذب و در انتهای هر سال تسویه و در صورت وجود نیاز سازمان به ادامه فعالیت و خدمات، مجددا نسبت به تجدید قرارداد این پرسنل اقدام می‌شود.

در صورت وجود نیاز سازمانی و پس از اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی شهرداری می‌تواند با برگزاری آزمون، نسبت به استخدام ثابت این افراد اقدام کند.

در حال حاضر شهرداری تهران بیش از آنچه در ساختار مصوب دیده شده، نیروی انسانی در اختیار دارد و از سال ۱۳۷۸ تعداد نیروهای انسانی از ۲۳ هزار نفر به ۶۸ هزار نفر در سال ۱۳۹۶ رسید. در دوره جدید مدیریت شهری با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جذب جدید ممنوع بوده و در صورت نیاز سازمانی و بر اساس پروتکل مشخص نسبت به جذب نیروی برگزیده اقدام می‌شود. در حال حاضر شهرداری تهران در حدود ۶۶ هزار نفر نیروی انسانی دارد.

آیا تمام کسانی که در شهرداری استخدام می‌شود، از فیلتر شرکت خدمات اداری شهر می‌گذرند؟ آیا تاکنون این شرکت نیروهایی را بر مبنای فامیلی معرفی کرده است؟

شرکت خدمات اداری شهر نیروهای موقت مدیریت شهری را تامین می‌کند و این افراد استخدام ثابت نبوده و شهرداری در صورت اخذ مجوزهای لازم و وجود نیاز سازمانی می‌تواند این افراد را استخدام کند.

به هیچ وجه در دوره جدید مدیریت شهری مبنای بکارگیری افراد ارتباطات فامیلی و ... نبوده و ما متعهد هستیم عدالت را در شهر و شهرداری برقرار کنیم و شهروندان عزیز بدانند در صورت وجود نیاز سازمان جهت بکارگیری، تنها تخصص و دانش، مهارت‌های حرفه‌ای در کنار صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری ملاک قرار خواهد گرفت.

 با توجه به اینکه مردم بعضا از نوع برخورد کارکنان شهرداری تهران گلایه می‌کنند، آیا در زمینه تکریم ارباب رجوع آموزشی به کارکنان شهرداری داده می‌شود؟

تکریم ارباب رجوع از جمله مواردی است که همیشه مورد تاکید شهردار محترم تهران بوده و ما برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارتی در واحدهایی که ارتباط مستقیم با شهروندان دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهرداری دارای یک سامانه بازار کار داخل است. تمام کسانی که متقاضی جابجایی هستند، در این سازمانه مشخصات خود را ثبت می‌کنند و کسانی که علاقمندند از این نیروهای انسانی استفاده کنند، اعلام نیاز می کنند. آیا این سامانه به صورت موازی با شرکت خدمات اداری شهر کار می‌کند یا زیر نظر این شرکت است؟

سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران برای ساماندهی نیروی‌های انسانی شهرداری تهران راه‌اندازی شد. در گذشته افراد مختلف بدون توجه به تخصص و یا مهارت و سایر توانمندی‌ها در واحدهای شهرداری مشغول به کار شدند که این موضوع هم لطمه به سازمان شهرداری زد و هم به خدمات شهرداری، در نتیجه معاونت توسعه منابع انسانی که در این دوره جدید نسبت به هوشمندسازی این حوزه از شهرداری اقدامات ارزشمندی را ارائه داده است، بر اساس استانداردهای روز دنیا نسبت به جابجایی و استقرار پرسنل به نحوی که بیشترین بهره‌وری سازمان را شاهد باشیم، اقدام می‌کند.

 در پایان اگر نکته‌ای ناگفته‌ای مانده است، بفرمائید؟

در پایان ضمن تشکر از تمامی اصحاب رسانه به خصوص خبرگزاری ایلنا که توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی کار به عنوان مهمترین سرمایه سازمان و کشور دارد، آمادگی شرکت خدمات اداری شهر را جهت ارائه خدمات آموزش و مشاوره مدیریت در مدیریت شهری سراسر کشور از خراسان تا خوزستان و از آذربایجان تا سیستان اعلام می‌کنیم. لازم به ذکر است تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌های سراسر کشور مخاطبان ما هستند و هدف ما ارتقای سطح کیفیت و بهبود خدمات قابل ارائه به شهروندان با عارضه یابی، شناسایی و تحلیل مسائل و مشکلات شهرها و سازمان‌های خدماتی آنها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز