خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس متوسطه و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مجری "طرح ایران مهارت" هستند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۶۰

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت با طرح کاد که در گذشته اجرا می‌شد، تفاوت‌های عمده‌ای دارد؛ گفت: مدارس متوسطه اول و دوم و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این طرح را برای دانش‌آموزان اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه رونمایی از طرح ایران مهارت در جمع خبرنگاران در رابطه با این طرح، گفت:‌ دانش آموزان می‌توانند بنا بر علاقه، امکانات و شرایط و مقتضیات منطقه ۵۰۰ مهارت را انتخاب کنند.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رییس جمهور درباره مهارت آموزی گفت: سعی می‌کنیم در راستای عملیاتی کردن این منویات گام برداریم. در قالب این طرح دانش آموزان برخی حرفه‌ها و فنون را تمرین کرده و مهارت‌هایی را می آموزند. زمان مهارت آموزی کوتاه و مختصر است اما می‌تواند در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه موثر باشد و دانش آموزان را تا حدودی از حفظیات خارج کنند.

بطحایی درباره طرح شکست خورده کاد که در گذشته اجرا می‌شد، افزود: تجربیات خوبی از طرح های مشابه داشتیم که برخی از آنها متوقف شد. طرح فعلی همان طرح کاد نیست. در آن طرح دانش آموزان هفته ای یکبار در کارگاه ها ظرافت های شغلی را می آموختند. در این طرح دانش آموزان در ۲۰ جلسه با مهارت های پایه آشنا می شوند و اهداف آن با طرح کاد متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم تعداد زیادی از دانش آموزان در طرح ایران مهارت قرار می گیرند. بخش وسیعی از مدارس متوسطه اول و دوم تحت پوشش می روند. تلاش می‌کنیم آموزش ها در داخل مدرسه باشد اما در برخی از رشته ها که تجهیزات قابل انتقال نیست دانش آموزان باید به  آموزشگاه های فنی و حرفه ای بروند.

او ادامه داد: ۵۰۰ نوع مهارت متناسب با شرایط و مهارت هر منطقه و مدرسه در نظر گرفته شده که می توان به صنعت جواهرسازی، کار بر روی چوب، طلا و سفالگری اشاره کرد. بخشی از اعتبارات از سوی ما، بخشی از سازمان فنی و حرفه ای و از بخشی دیگر از مشارکت اولیا استفاده می کنیم.

بطحایی درباره سرانه مدارس نیز افزود: اعتبارات در این رابطه به خزانه رفته است که بخشی برای مطالبات حق التدریس معلمان و بخشی برای سرانه است که امیدواریم با گشایش خزانه به زودی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز