خبرگزاری کار ایران

خریدهای شهرداری تهران از چین زیر ذره‌بین شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۲۷

جلسه مشترک کمیسیون‌های بودجه و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی خریدهای صورت‌گرفته توسط شهرداری از کشور چین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه مشترک کمیسیون‌های بودجه و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی خریدهای صورت‌گرفته توسط شهرداری از کشور چین با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان حوزه حمل‌ونقل مدیریت شهری برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت قراردادهای حوزه حمل‌ونقل با کشور چین ارائه شد و سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مشخصات فنی که برای اتوبوس‌های خریداری‌شده ارائه شده است، هنوز به صورت شفاف مشخص نیستند، گفت: باید گفته شود روش کشف قیمت که منجر به خرید از برخی خودروسازان چینی شده، چگونه بوده است. 

وی افزود: مشخصات فنی که مبنای قرارداد قرار گرفته‌اند به همراه استعلام قیمت آنها باید به شورای شهر ارائه شود. همچنین دل‌نگرانی‌هایی در رابطه با نحوه خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها وجود دارد که باید برای آنها توضیحات لازم ارائه شود. 

تشکری هاشمی ضمن اشاره به خرید تاکسی‌های برقی از کشور چین و طی پرسش‌هایی از مسئولان معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که باید به صورت شفاف بیان شود، دلیل خرید یک برند خاص خودرو است و باید گفته شود کدام مرجع تخصصی کیفیت این خودرو را  برای تاکسی تایید کرده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: براساس گفته‌های معاون حمل‌ونقل ترافیک و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، ۱۱ محصول برقی دیگر تاییدیه وزارت صمت را  داشته‌اند که از میان تمام آنها، فقط یک خودروی انتخاب شده است، اما هنوز مشخص نیست انتخاب این خودرو بر چه اساس و با کدام یک از شاخص‌های فنی بوده است؟ باید یک مرجع صلاحیت‌دار فنی، این خودرو را تایید کند و اعضای شورای شهر تهران باید اقناع شوند که دلایل انتخاب این خودرو برای استفاده در خطوط تاکسیرانی چه بوده  است. 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ تهران هیچ‌گاه دامنه تصدی‌گری شهرداری‌ها به این اندازه افزایش نیافته و خود شهرداری به دنبال خرید خودرو، ایجاد بنگاه‌های تجاری و شرکت‌‌داری خودروسازی نبوده است. در ایران خودروسازهای بسیار زیادی وجود دارند که هرکدام برای حضور در بازارها آماده هستند و شهرداری باید از انجام فعالیت‌های تصدی‌گرایانه خودداری کند. 

در ادامه جلسه، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به تفاهمنامه‌ها و قراردادهایی که با کشور چین به امضا رسیده است، گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودروهای برقی را دریافت کنیم. همچنین موتورهای برقی نیز در مرحله بررسی هستند تا آزمایش‌های نهایی روی آنها انجام شود. 

وی افزود: خریدهایی که شهرداری تهران انجام داده است، قطعا ادامه‌دار خواهد بود و تعهدهایی برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده است. 

معاون حمل‌و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به چگونگی خرید تاکسی های برقی توسط رانندگان گفت: بخشی از هزینه این تاکسی‌ها توسط تعهد دولت، بخشی از طریق اسقاط خودرو و مابقی توسط رانندگان پرداخت خواهد شد. 

در ادامه، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به چرایی خرید خودروی مورد نظر به عنوان تاکسی برقی اظهار داشت: این خودرو در کشور چین نیز به عنوان تاکسی به‌کار گرفته می‌شود و با یک مرتبه شارژ می‌تواند ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و متناسب با شرایط و جغرافیایی تهران است. همچنین خودروی خریداری‌شده به تایید وزارت صمت رسیده است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری ۱۲۰ نقطه از شهر تهران را به عنوان ایستگاه‌های شارژ خودرو در نظر گرفته است و باطری این خودروها در مدت ۷ ساعت به صورت کُند و در مدت ۴۰ دقیقه به به صورت سریع شارژ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز