خبرگزاری کار ایران

لزوم تسهیل فرایند صدور مجوز سمن‌های جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۹۹۸

علی پارسانیا در بیست و پنجمین رویداد همنا با تاکید بر لزوم تسهیل فرایند صدور مجوز سمن‌های جوانان گفت: توسعه مسئولیت اجتماعی با نقش آفرینی و حضور جوانان دغدغه مندی که کنشگری جمعی داوطلبانه و عام المنفعه دارند محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در بیست و پنجمین رویداد همنا که به میزبانی استان لرستان برگزار شد با تاکید بر این مهم که توسعه مسئولیت اجتماعی با نقش آفرینی و حضور جوانان دغدغه مندی که کنشگری جمعی داوطلبانه و عام المنفعه دارند محقق خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۴۶۰۰ سمن جوانان در سراسر کشور از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دارند که این عدد با توجه به جمعیت جوان کشور قابل قبول نیست و لذا تسهیل فرایند صدور مجوز سمن‌های جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. 

پارسانیا توسعه کمی سمن‌های جوانان را از جمله اقدامات اثربخش در توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان دانست و افزود: سامانه مشارکت‌های اجتماعی جوانان با رویکرد تسهیل فرایند صدور مجوز به روزرسانی و رونمایی خواهد شد. 

وی افزود: امیدواریم با فرایند جدید صدور مجوز سمن‌های جوانان، کلیه جوانان متقاضی بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن مجوز فعالیت دریافت کنند. 

پارسانیا همچنین به اهمیت کیفی‌سازی فعالیت سمن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کیفی فعالیت‌های سمن‌ها نیز از جمله برنامه‌های مهم اداره کل است که برنامه‌هایی همچون برگزاری رویداد همنا، شبکه‌سازی سمن‌ها و حمایت از طرح‌ها و کارگاه‌های سمن‌ها از جمله‌ی آن‌ها است. 

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان شبکه‌سازی تخصصی سمن‌های جوانان را از برنامه‌های مهم در حوزه توانمندسازی سمن‌ها دانست و اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه شبکه‌ها خواهیم داشت و مقرر شده انتخابات شبکه‌ها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود. 

وی همچنین از جذب ایده‌های کاربردی جوانان در حوزه‌های اجتماعی خبر داد و افزود: از ایده‌های برتر جوانان و سمن‌های جوان در حوزه حل مسایل اجتماعی حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز