خبرگزاری کار ایران

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور:

تحقق اهداف سازمان بهزیستی، بدون همکاری همه قوا شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۴۷

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: دستورالعمل نحوه حمایت از افراد دارای معلولیت و سالمند در محاکم قضایی و فرایند دادرسی تدوین شده و یکی از محوریت برنامه‌های ما اجرای این دستورالعمل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادستانی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی ماموریت‌های متنوع و متعدد را دنبال می‌کند که عمدتا حمایتی و توانبخشی و پیشگیری از آسیب اجتماعی و تربیتی و راهبری در جامعه هدف است. این سازمان با توجه به ماموریت‌هایش در راستای اهداف انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است. جامعه مورد هدف سازمان بهزیستی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند و دستگاه‌های متعددی برای حمایت از این گروه‌ها وظایف متنوعی دارد، اما محوریت با سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: بدون همکاری و مددرسانی همه قوا و دستگاهها و مشارکت مردمی امکان حصول همه اهداف تعیین شده برای سازمان بهزیستی وجود ندارد.همانطور که می دانید آسیب‌های اجتماعی ریشه همه نابسامانی در جامعه است.یکی از بخش های مهم سازمان بهزیستی اورژانس اجتماعی است که خدمات متنوعی را ارائه می دهد کودک آزاری و اختلافات خانوادگی از موضوعاتی است که اورژانس اجتماعی به آنها خدمات‌ ارائه می دهند در این میان دادستانی هم در این خصوص تکالیفی را برعهده دارند.باتوجه به اینکه این موضوعات از مسائل حقوق عامه هستند دادستانها در این زمینه وظیفه دارند که پیگیری و نظارت بر مسائل حقوق عامه داشته باشند. دادسراها مسئولیتی درخصوص امور سرپرستی دارند که همسو با وظایف سازمان بهزیستی است ما ایتام زیادی در دوایر دادستانی داریم که برای رعایت مسائل آنها دادستانها تدابیری را اتخاذ می کنند و اموالشان  برای نگهداری تمشیت می شود و تلاش هایی برای حل مسائل آنها می شود و حمایت می شود تا آنها به سن رشد برسند.

ترکی تاکید کرد: براساس تکالیف برنامه های عملیاتی همسویی و ماموریت‌های مشترک می طلبد تا ما با سازمان بهزیستی تفاهم نامه های مشترک برای رسیدن بهتر به اهداف داشته باشیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه با کمیته امداد برای حمایت و شناسایی موضوعات مرتبط با ایتام تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در آنجا هم تفاهم نامه ای امضا شد و در ادامه هم تدابیر مشترکی را بعمل آوردیم و چالش های کمیته امداد در بخش های قضایی احصا و با دادستانها مطرح شد آن کار انجام شود و نتایج خوبی داشت که مورد رضایت نسبی ما و کمیته امداد بود که البته بار اضافی را برای دادستانها ایجاد کرده بود امسال مقرر شد این تجربه را با سازمان بهزیستی داشته باشیم و انشاءالله امروز تفاهم نامه مشترکی در این خصوص با بهزیستی خواهیم داشت و دستورالعمل نحوه حمایت از افراد دارای معلولیت و سالمند در محاکم قضایی و فرایند دادرسی تدوین شده و یکی از محوریت برنامه های ما در این تفاهم نامه اجرای این دستورالعمل است و همچنین برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و کودکان کار و زباله گرد در این تفاهم تاکید خواهد شد. حمایت بیشتر از بزه دیدگان و اجرای طرح نماد از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به مجتمع شوق زندگی گفت: امیدواریم گام های مؤثرتری در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مددرسانی به بهزیستی که مرجع اصلی حمایت رسانی به افراد آسیب دیده است داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز