خبرگزاری کار ایران

رویکرد مراکز مشاوره دانشگاه‌ها توانمندسازی دانشجویان در مسائل مختلف زندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۳۰

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: رویکرد مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها آموزش و توانمند کردن دانشجویان در مسائل مختلف زندگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دومین نشست مشترک دبیران مناطق مراکز مشاوره و سبک زندگی و دبیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور با حضور دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان و دبیران مناطق، از روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، دکتر رجائی رییس دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، در مورد ضرورت برگزاری نشست‌های هم اندیشی به ویژه در مورد اهمیت برنامه‌های مراکز بهداشت و درمان و مشاوره و سبک زندگی صحبت نموده و بیان داشتند: مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، تاب آوری از موضوعاتی است که باید مهارت آن را به دانشجویان آموزش داده شود، و توجه ویژه به پشتیبانی و حمایت از ازدواج‌های دانشجویی و همچنین گسترش مشاوره‌های منطبق بر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند از ابزارهای مهم کاهش نظام مسائل اجتماعی دانشجویان باشد. 

در ادامه، مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی، در این نشست رویکرد مراکز مشاوره و بهداشت را آموزش و توانمند کردن دانشجویان در مسائل مختلف زندگی عنوان کرد و گفت: رویکرد مراکز مشاوره و بهداشت بیشتر از رویکرد درمانی، رویکرد پیشگیری یعنی برطرف کردن ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها است. 

دکتر نعیمی افزود: برای رسیدن به سلامت روان نه تنها مراکز مشاوره و سلامت، بلکه واحدها، نهادها، تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف دانشگاه ثاثیر گذارند و همه در کنار هم در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان باید تلاش کنند. 

در این نشست دبیران مناطق، گزارشی از روند فعالیت و ارتقای فعالیت‌های مشاوره‌ای و بهداشتی در دانشگاه‌ها و مناطق خود ارایه کردند. 

در ادامه دبیران مناطق مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌های کشور به بیان مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای بر طرف کردن موارد فوق‌الذکر به بحث و گفت‌وگو پرداختند. 

همچنین در حاشیه این نشست از بدیع‌پور رییس مرکز مشاوره، سبک زندگی و سلامت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز