خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:

۱۲ هزار و ۲۰۴ واحد فناور فعال داریم/ اشتغال۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در پارک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۰۲

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۲۰۴ واحد فناور فعال در سطح کشور وجود دارد و ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در پارک‌ها و واحدهای فناور شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری هفته پژوهش با بیان این که هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۲۰۴ واحد فناور فعال در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در پارک‌ها و واحدهای فناور شاغل هستند.

وی افزود: در هفته پژوهش و نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) ۲ هزار و ۸۸ محصول برای عرضه این در این نمایشگاه آماده هستند که ۴۸۶ محصول در زمینه فناوری زیستی، ۱۹۶ محصول در حوزه فناوری نانو، ۱۰۳ محصول در حوزه اپتیک و فتوتیک، ۱۰۱ محصول در حوزه مواد پیشرفته، ۳۲۲ محصول در حوزه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، ۲۴۷ محصول در زمینه فناوری اطلاعات، ۳۱۶ محصول در زمینه تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید، ۸۷ محصول در زمینه فناوری‌های دارویی، ۱۲۱ محصول در زمینه تجهیزات پزشکی، ۱۸ محصول در حوزه هوافضا و ۵۱ محصول در سایر حوزه‌های فعالیت در یک سال اخیر ثبت نام کرده‌اند و در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از دو هزار و ۸۸ محصول فناوری، ۱۴۵۰ فناوری از دانشگاه‌ها، ۲۱۳ فناوری مربوط به پژوهشگاه‌ها، ۲۴۶ فناوری مربوط به پارک‌ها، ۱۳۴ فناوری مربوط به مراکز رشد و ۴۵ فناوری مربوط به سایر سازمان‌ها است.

محمدعلی‌نژاد ضمن اشاره به برگزاری ۱۵ کارگاه تخصصی برای پژوهشگران و فناوران در حاشیه نمایشگاه گفت: این کارگاه‌ها را با موضوعات نظام ایده‌ها و نیازها، درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان، نقش پردیس‌های علم و فناوری در دانشگاه‌های کارآفرین، درنگی بر آینده‌پژوهی، تهیه اسناد اختراع، مرئی‌سازی پژوهش، نشان تجاری شخصی، حقوق استارتاپ‌ها و ... برگزار می‌کنیم که بیشتر مبتنی بر نیازهای فعالان بازار است. 

معاون وزیر علوم اضافه کرد: از ۳۴۱ پژوهشگر معرفی شده به جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران کشور، ۱۸ پژوهشگر از شاخه هنر، ۴۱ نفر از کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۱۸ نفر از شاخه فنی مهندسی، ۹ نفر علوم پزشکی، ۷۱ نفر علوم پایه، ۷۸ پژوهشگر علوم انسانی و ۶ پژوهشگر دامپزشکی در جشنواره حاضر هستند.

محمدعلی‌نژاد همچنین در گزارش بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران کشور اظهار داشت: امسال کل پژوهشگران جشنواره بر اساس‌ محل خدمت ۲۶۱ پژوهشگر از دانشگاه و مراکز آموزش عالی، ۵۵ مراکز پژوهشی و ۲۵ دستگاه اجرایی داریم. همچنین امسال به مناسب هفته پژوهش ۱۷۶ فناور از سراسر کشور معرفی انتخاب شده‌اند و ارزیابی اولیه آن‌ها صورت گرفته است و هفته بعد تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز