خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

اجرایی‌شدن نهضت نام‌گذاری مدارس و اماکن فرهنگی به نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۵۰

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران به اجرایی‌شدن نهضت نام‌گذاری مدارس، اماکن فرهنگی، باشگاه فرهنگیان و… به نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تاکید کرد

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، زهرا مظفر در نشست شورای معاونان استان سمنان با اشاره به ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس افزود: ایثارگران و خانواده شهدا، چشم و چراغ جامعه ما هستند و تبیین مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید، کاری بس دشوار بر عهده فرهنگیان است. 

وی اظهار کرد: در عصر امروز، ایثارگران و فرهنگیان، سفیران ایثار و شهادت و جهاد و تبیین این دستاوردهای نظام برای کل جامعه به‌ویژه نسل جوان هستند؛ هرچند الان جبهه فیزیکی و رودررویی با دشمن را نداریم؛ اما در واقع جنگ روانی و جنگ فرهنگی با تمام دنیا را شاهد هستیم. 

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران یادآوری کرد: اگر ما فرهنگیان، ایثارگران، وابستگان به ایثارگران و مسئولان نظام تعلیم و تربیت در این زمینه کوتاهی کنیم و برای جهاد تبیین، نقش و بیان دستاوردهای دوران دفاع مقدس، گرامی‌داشت و تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و… اقدامی انجام ندهیم بی‌شک می‌بایست پاسخگو باشیم؛ چون خودمان فعالیت در این نهاد فرهنگی را انتخاب کردیم و در برابرآن مسئول هستیم. 

مظفر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، اولین دستگاه خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران بود و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در روزهای پایان جنگ به‌منظور خدمات‌رسانی و توجه به مسائل آموزشی، تربیتی و فرهنگی فرزندان شهدا، مدرسه شاهد تأسیس شد و در حال حاضر ۱۳۶۰ مدرسه در سراسر کشور داریم. 

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران از معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش استان سمنان خواست تا جایگاهی را برای ارتقای ایثارگران فرهنگی یا منتسب به خانواده شهدا و ایثارگر، تعریف و ایجاد کنند و آن را یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه در نظر داشته باشند. 

مظفر در پایان سخنانش با تأکید بر اجرایی‌شدن نهضت نام‌گذاری مدارس، اماکن فرهنگی، باشگاه فرهنگیان و… به نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تصریح کرد: با توجه به تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان سمنان قریب به ۷۲۰ شهید، طرح سپاس از خانواده شهدا و ایثارگران حتی به‌صورت تماس تلفنی، از سوی معاونان اجرا و حلال مشکلات و دغدغه‌های زندگی آن‌ها باشند و مستندات آن را ارائه دهند. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در ادامه با خانواده شهید دانش‌آموز حمید وفایی، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا اظهار کرد: در آموزش و پرورش، قدردان زحمات شما هستیم و تمام تلاش ما این است تا راه و روش شهدا را ادامه دهیم و اعتقاد داریم که اگر آرامش و امنیتی در کشور است مرهون ایثارگری‌ها و خون شهداست، انسان‌های کاملی که این مرهون تلاش پدران و مادران آن‌ها در تربیت صحیح فرزندان در محیط خانه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز