خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران تاکید کرد:

شهروندان خود را صاحب پروژه‌های شهرداری بدانند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۴۱

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که دومین دوره طرح «من شهردارم» بتواند راهگشایی اساسی در شهر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» گفت: ما در مجموعه شهرداری ویژگی‌هایی را دنبال می‌کنیم، این ویژگی‌ها مختصات رفتاری جدیدی را رقم می‌زند. یکی از این ویژگی‌ها مسئولیت‌پذیری است؛ تمام مسئولیت‌های شهر برعهده ماست. این جمله به این معناست که مواردی را که به طور قانونی برعهده ماست انجام می‌دهیم و دیگر موارد را نیز به سایر بخش‌ها کمک کنیم تا وظایف خود را انجام دهند؛ چراکه کام مردم را شیرین کردن و رضایت شهروندان تنها چیزی است که از ما باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت مردم، یادآور شد: قرارگاه اجتماعی را برای رفع مشکلات اجتماعی با مشارکت ۱۴ دستگاه تشکیل داده‌ایم تا مجموع اقدامات بتواند اتفاقاتی را در جامعه رقم بزند.

زاکانی گفت: به دنبال این هستیم که مرکز مطالعات شهرداری، فضای نخبگانی ایجاد کند. در مدیریت مشارکتی ۱۰ نوع مشارکت تعیین شده که یکی از وجوه آن مشارکت با متن جامعه است و دنبال کردن آن، استفاده از توان مردم در صنوف و طبقات مختلف و ثبت نظرات آنهاست.

وی با بیان این که ۳۵۰ هزار شهروند در نخستین دوره طرح «من شهردارم» مشارکت کردند، گفت: دو ویژگی در این طرح می‌تواند مؤید کار باشد؛ یکی تعداد متقاضیان و تأییدکنندگان تقاضاهاست که می‌تواند در سیستم بارگذاری شود و دیگری نظرات متخصصین این حوزه است تا پروژه‌های برتر مشخص شود. این روند باید استمرار پیدا کند و به اطلاع مردم رسانده شود که پروژه‌های انتخاب‌شده در چه مرحله‌ای قرار دارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه بخش اصلی کار این است که متن جامعه ناظر بر طرح‌ها باشند، تصریح کرد: این موضوع بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ یکی از کارکردهای ویژه در کشورها رجوع به آراء است و اکثر امور با تکیه به این آراء انجام می‌شود. با این اقدام مردم خود را بیگانه با امور نخواهند دانست و اتفاق بزرگی در شهر خواهد افتاد و امکانی فراهم می‌شود تا پروژه‌های شهر به بهترین شکل دنبال شود.

وی افزود: سطح پروژه‌ها با هم متفاوت است، اما حتما باید سیستمی وجود داشته باشد که مردم ایده‌های خود را ارائه دهند و به ازای این نظرات، راه‌حل‌های خروج از بن بست‌های شهر مطرح شود. جمع زیادی از مردم روی موضوعات مختلف وقت می‌گذارند و انگیزه ارائه راهکار دارند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

زاکانی با بیان این که هرچه مردم درگیر مسائل شهر شوند و خود را صاحب کار ببینند، امور مدیریت شهری بهتر پیش خواهد رفت، اظهار داشت: از هر جهت این اقدام بسیار مثبت و مبارک است و امیدواریم این جنس مشارکتی که در جامعه امید می‌آفریند، به‌تدریج رونق پیدا کند.

شهردار تهران با تاکید بر این که باید برنامه‌ریزی خاص برای جوامع خاص صورت بگیرد، یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در تهران داریم و می‌توان به دانش‌آموزان آموزش داد تا بتوانند به ما ایده ارائه دهند و این قشر را با خدمات درگیر کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که دومین دوره طرح «من شهردارم» بتواند راهگشایی اساسی در شهر داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز