خبرگزاری کار ایران

شهردار پایتخت در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری تهران مدیریت سرویس دانش‌آموزان استثنایی را برعهده می‌گیرد/ بیش از یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه در شهر تردد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۱۰۴

شهردار پایتخت با تاکید بر این که اعضای شورای شهر به شکل مطلوبی به سامانه‌های شهرداری تهران دسترسی دارند، گفت: برای سال تحصیلی پیش رو، قرار است شهرداری مستقیما از طریق سامانه «سهند»، مدیریت موضوع سرویس دانش‌آموزان استثنایی را برعهده بگیرد.

«علیرضا زاکانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره این که با توجه به مشکلات ایجادشده در سال تحصیلی گذشته برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی پایتخت، شهرداری تهران برای سال تحصیلی پیش رو چه برنامه‌ای به‌منظور رفع دغدغه والدین در این خصوص دارد، توضیح داد: قبلا فرآیند به این صورت بود که شهرداری هزینه‌های مربوط به سرویس دانش‌آموزان استثنایی را به مدارس می‌پرداخت و آنها خودشان با مجموعه‌ها قرارداد می‌بستند، اما چون بعضا بین اعتباری که ما اختصاص می‌دادیم با نیازی که به ما اعلام می‌شد، اختلاف وجود داشت، سرویس دانش‌آموزان استثنایی در برخی موارد دچار مشکل شده بود. 

شهردار تهران ادامه داد: فرآیندی که در سال تحصیلی گذشته انجام دادیم، براساس مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر تهران بود، ولی برای سال تحصیلی پیش رو، با همکاری دوستان شورا رویه را تغییر داده‌ایم و قرار است شهرداری مستقیما از طریق سامانه «سهند»، مدیریت موضوع سرویس دانش‌آموزان استثنایی را برعهده بگیرد؛ به نحوی که مدارس، نیاز خود را در این سامانه اعلام خواهند کرد و شهرداری نیز با استعلام از آموزش و پرورش، براساس نیاز هر مدرسه یا مجموعه آموزشی، به دانش‌آموزان استثنایی آنها سرویس اختصاص خواهد داد. این کار نیز حتما از اول مهر امسال اجرایی خواهد شد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعتراض برخی اعضای شورای شهر درباره دسترسی نداشتن به بعضی سامانه‌های شهرداری تهران که باعث بروز اختلاف در آمارهای در اختیار اعضای شورا و مسئولان شهرداری بخصوص در حوزه اتوبوسرانی شده است، عنوان کرد: این مساله که اعضای شورای شهر به سامانه‌های مربوط به آمار و ارقام بخش‌های مختلف شهرداری تهران دسترسی ندارند، صحیح نیست و برخی دوستان که این مساله را در جلسه شورا مطرح کردند، خودشان به ۱۳ سامانه شهرداری دسترسی دارند. 

شهردار پایتخت تاکید کرد: حدود سه هفته قبل، جلسه‌ای را با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار کردیم و در آن جلسه، فهرست سامانه‌های شهرداری و تعداد سامانه‌هایی را که هر عضو شورا به آن دسترسی دارد، به آقای چمران تقدیم کردیم. بنابراین این‌طور نیست که اعضای شورا به برخی سامانه‌های شهرداری دسترسی نداشته باشند و این دسترسی‌ها به شکل مطلوبی فراهم شده است. 

باید به ادبیات مشترکی درباره تعریف اتوبوس‌های «فعال» و «شاغل» دست پیدا کنیم 

زاکانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا با وجود دسترسی اعضا به سامانه‌های شهرداری تهران، بین گزارش‌های اعضای شورا با مسئولان شهرداری درباره آمار اتوبوس‌های فعال در پایتخت تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: مساله‌ای که در این زمینه وجود دارد، اختلاف در آمار نیست، بلکه اختلاف در ادبیات است، یعنی ابتدا باید با برخی اعضای محترم شورا به ادبیات مشترکی درباره تعریف اتوبوس‌های «فعال» و «شاغل» دست پیدا کنیم. 

شهردار تهران ادامه داد: از نظر شهرداری، «اتوبوس فعال» اتوبوسی است که قابلیت تردد دارد، اما ممکن است به دلایل مختلف در پارکینگ یا در حال انجام تعمیرات جزئی باشد. اما «اتوبوس شاغل»، اتوبوسی است که هم قابلیت تردد دارد و هم در حال گردش در سطح شهر است. در واقع، بخشی از اتوبوس‌های فعال ناوگان اتوبوسرانی تهران، هر روز در حال تردد نیستند و همین مساله باعث می‌شود که آمار اتوبوس‌های فعال با اتوبوس‌های شاغل متفاوت باشد. 

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمارهای ما، در حال حاضر ۲ هزار و ۸۳۵ اتوبوس فعال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد که بیش از یک هزار و ۶۰۰ دستگاه از این تعداد، به صورت روزانه در سطح شهر در حال گردش هستند و جزو اتوبوس‌های شاغل محسوب می‌شوند. تفاوت بین آمار اتوبوس‌های فعال و شاغل در دوره‌های قبلی مدیریت شهری نیز وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. 

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس غیرفعال نیز در اختیار شهرداری تهران قرار دارد که بخشی از آنها قابلیت اورهال دارد که برای بازسازی اساسی آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تا پایان امسال حداقل ۵۰۰ اتوبوس را از این مسیر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهیم کرد. البته بخشی از اتوبوس‌های غیرفعال نیز باید از رده خارج و به اوراق تبدیل شوند، زیرا قابلیت بازسازی ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز