خبرگزاری کار ایران

جولایی خبر داد:

آزادی بیش از ۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۴۲

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ۳ هزار زندانی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید لاجوردی هستیم. از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون ۱۶۰ هزار زندانی غیر عمد از بند رهایی یافته است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد دیه از ابتدای سال تاکنون ادامه داد: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۳۲۷۴ زندانی از بند رهایی یافته که از این تعداد ۳۱۴۲ زندانی مرد و ۱۳۲ نفر زندانی زن جرایم غیر عمد بوده‌اند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: مبلغ بدهی این زندانیان حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. همچنین با صلح و سازش تا میزان ۲۳ درصد شکات گذشت کرده اند. حدود ۹۸ درصد زندانیان محکومیت مالی بدهکاران مهریه و نفقه بوده اند.

وی با اشاره به کاهش آمار زندانیان تصادفات ادامه داد: با همکاری ستاد دیه و مجلس و اصلاح قانون بیمه شخص ثالث امروز فقط ۱۲ راننده به دلیل محکومیت در زندان داریم و این نتیجه تلاشی است که طی ۱۸ سال گذشته صورت گرفته است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: از محکومان آزاد شده با همکاری ستاد دیه ۲۳ نفر حوادث کارگاهی، ۲۳ نفر شبه عمد، ۹۲۳ نفر مهریه و ۲۳۹ نفر به دلیل نفقه در زندان بوده است.

جولایی با اشاره به کمک مقام معظم رهبری گفت: ۱۵ میلیارد ریال امسال رهبری به ستاد دیه کمک کرده اند. همچنین در این سالها با کمک ۱۵۸ میلیارد ریال رهبری زمینه آزادی ۲ هزار زندانی واجد شرایط مهیا شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد که ۲۶۹ نفر زن هستند. ۱۰۸ نفر زندانی حوادث رانندگی هستند که یا گواهی نامه ندارند و دارای محکومیت کیفری هستند و ما در حال تلاش برای وضعیت این محکومان هستیم.

وی ادامه داد: ما در مجلس هم پیگیری هایی در خصوص مهریه داشته ایم و امیدواریم بعد از رسیدگی به برنامه هفتم به این موضوع هم رسیدگی شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد دیه در ماه محرم ادامه داد: در حوزه حمایت از زندانیان نیازمند در ماه محرم بسیاری از هیات های بزرگ مذهبی ورود کرده و ۷۶۵ زندانی شیفته امام حسین (ع) که به دلیل جرایم غیرعمد در زندان بوده اند رهایی یافته اند.

وی ادامه داد: در این مدت هیات‌های مذهبی و خیران مبلغ ۱۱ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال برای آزادی این تعداد از زندانیان فراهم کرده اند که ۲۳ نفر از آنها زن و مابقی مردان بوده اند که از زندان رهایی یافته اند.

جولایی با اشاره به دعوت از خیرین برای پویش آزادی زندانیان غیرعمد تا اربعین گفت: در ایام باقی مانده از ماه صفر هیات‌های مذهبی می توانند با شعار هر هیات آزادی یک زندانی غیر عمد به آزادی زندانیان غیرعمد کمک کنند. مردم خیر می توانند در ایام باقی مانده از ماه صفر به پوش آزادی ۳۸۰۰ بدهکار مالی که از ابتدای ماه محرم تشکیل شده کمک کنند.

وی ادامه داد: همچنین چند سالی است بانک‌های عامل موظف هستند ۵ درصد از دو درصد جوایز خود را به ستاد دیه کشور اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز