خبرگزاری کار ایران

صارمی در صحن شورا:

تصمیمات کمیسیون ماده پنج کاملا مطابق قوانین و طرح‌های توسعه شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۶۴۹

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تصمیمات کمیسیون ماده پنج، مطابق قوانین و طرح های توسعه شهری است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، حمیدرضا صارمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیمات کمیسیون ماده پنج با بیان اینکه تصمیمات این کمیسیون، مطابق قوانین و طرح های توسعه شهری است، اظهار کرد: حداقل وسعت تفکیک، ۲۵۰ متر مربع لحاظ شده و سه برابر و پنج برابر آن صراحت طرح تفصیلی است.

وی افزود: زمانی که آقای حناچی معاون شورای عالی معماری و شهرسازی می شوند، نامه ای به آقای قالیباف ارسال می کنند که طرح تفصیلی آنها خلاف طرح جامع است؛ شاید حدود ۴۰ نامه نگاری انجام شد و ذیل یک مصوبه کمیسیون ماده پنج، محدودیت ها را برای شهر تهران انجام دادند که اثرات آن را می بینیم و آقای قالیباف، نجفی و افشانی زیر بار آن نرفتند و نهایتا در سال 1398 پیاده سازی شد و زمانی که سامانه سیستمی می شود، بارگذاری صورت می گیرد.

صارمی تأکید کرد: تمام نامه نگاری ها، مراودات طبیعی است؛ برخی از این نامه ها سیاسی بود که آقای قالیباف اجرا نکرد؛ پنج سال روی طرح تفصیلی تهران مطالعه شد و اکنون کاملا طرح مناسبی برای اداره شهر تهران است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد ۳۰ هزار فقره پروانه و پارسال ۱۰ هزار فقره پروانه صادر شده است، یادآور شد: مشکل گرانی مسکن در تهران به دلیل فشار تقاضا است چراکه  بعد خانوار از 4.5 نفر به 3 نفر کاهش یافته و فشار تقاضا برای تهیه مسکن افزوده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد در پرونده ای فردی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود ببرد یعنی اینکه ساخت و ساز  پربازده ترین سود را دارد، در حالیکه آمارها این موضوع را تایید نمی کند و اقبال زیادی به ساخت و ساز در تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با انتقال پادگان دوشان تپه، ۶ معبر بازگشایی می شود، اظهار کرد: ما در انتقال پادگان ها دنبال انتفاع نیستیم. در موضوع پادگان ساصد، پنج معبر بازگشایی می شود. باید از مراجع این موضوع را بپرسیم؛ نهادهای نظامی به دنبال انتفاع نیستند و این نتیجه گیری مناسب نیست. تمام تصمیمات حداقل ۵۰ بار رفت و برگشت دارد. بر اساس ملاحظات شهردار تهران به فرودگاه دست نزدیم.

صارمی گفت: مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام را ابلاغ کردن و در سیاست های شهری توسعه افقی و عمودی شهرها را مورد تأکید قرار داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز