خبرگزاری کار ایران

افتتاح ایستگاه متروی میدان کتاب طی هفته‌های آتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۴۲

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ایستگاه میدان کتاب خبر داد و گفت: این ایستگاه در شهریورماه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت ایستگاه متروی میدان کتاب اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخرین ایستگاه از بخش شمالی خط ۷ و بیست و یکمین ایستگاه این خط است که در شهریورماه افتتاح می‌شود. 

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه در خود میدان کتاب واقع شده و هزینه ساخت آن حدود ۵۰۰ میلیارد است. پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بالای ۹۰ درصد است و در حال حاضر در مرحله نازک‌کاری و تامین تجهیزات الکترونیکی قرار دارد. با توجه به مجاورت ایستگاه میدان کتاب با مراکز خرید منطقه سعادت‌آباد و نزدیکی به بیمارستان آتیه، این ایستگاه از پرترددترین ایستگاه‌های خط ۷ مترو خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان این که طول سکوی ایستگاه میدان کتاب ۱۶۰ متر است، خاطرنشان کرد: عمق این ایستگاه ۲۷ متر و زیربنای آن ۱۵ هزار متر مربع بوده و به این لحاظ وسیع‌ترین ایستگاه خط ۷ است. به لحاظ نورپردازی داخلی، مصالح به‌کارگرفته‌شده و سبک معماری این ایستگاه چشم‌نواز، خاص و ایرانی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: مصالح جدید به‌کارگرفته‌شده در این ایستگاه هزینه‌های ساخت و تعمیرات احتمالی آن را کاهش داده است. علاوه بر این، شکل ویژه‌ای را به ایستگاه داده است. 

وی تاکید کرد: بعد از افتتاح ایستگاه میدان کتاب، ایستگاه پرند نیز به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت این ایستگاه از سال ۹۴ شروع شده است. در تجهیز این ایستگاه از آسانسور، پله‌برقی و فن‌های هواساز استفاده شده است. همچنین تا حد امکان این تجهیزات تولید داخلی است. 

هرمزی با بیان این که این ایستگاه ۴ آسانسور و ۱۰ پله برقی دارد که همزمان با افتتاح ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: ایستگاه میدان کتاب ۲ ورودی دارد که ساخت ورودی دوم آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز