خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی قدس سپاه:

فرهنگِ انقلاب اسلامی نبود، استکبار کل جهان را می‌بلعید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۵۳۵

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر فرهنگ انقلاب اسلامی که دیگران را برای ایستادگی تربیت کرده، نبود، استکبار کل جهان را می‌بلعید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار "اسماعیل قاآنی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مسئولیت اصلی دانشگاه ها، انسان سازی است؛ درس دادن متعارف، ارزش خودش را دارد، اما هدایت جوانان و انسان‌سازی از مسئولیت هایی است که اساتید و معلمان بر گردن دارند.

وی با طرح این پرسش که آیا هرکسی می‌تواند خودش راه مستقیم را تشخیص دهد؟ افزود: ما از خداییم و به سوی او می رویم و رفتن به راه راست استاد می خواهد. بدون استاد، رفتن به سمت خدا چگونه است؟ کره ماه هم بخواهیم برویم استاد لازم است، نقشه راه می‌خواهد.

او گفت: استکبار جهانی به جای اینکه به جوانان راه مستقیم را نشان دهند، راهی که مستقیم نیست را به عنوان راه راست به جوان القا می‌کند.

سردار قاآنی تاکید کرد: درگیری ما با آمریکا اینجاست که می خواهیم به راه راست واقعی برویم، اما آنها می خواهند ما را به مسیری که خودشان تعریف می کنند بیندازند. در همه پدیده ها هم همینطور هستند؛ در دفاع، سیاست، امنیت و....

وی عنوان کرد: هنر انقلاب اسلامی به نورانیت ولایت این است که اهل راه مستقیم را می‌شناسد و در این راه حرکت می کند. استکبار جهانی از جمله آمریکایی ها و اسرائیلی ها از این موضوع ناراحت هستند. آنها می فهمند راه راست چیست، اما می‌خواهند از جای دیگری حرکت کنند و درگیری از اینجا شروع می شود.

سردار قاآنی افزود: کار ما در امتداد کار دانشگاه و کار اساتید روشن کردن مسیر برای افرادی است که زیر سلطه قرار گرفته اند. خیلی از جنایت کاران از جمله کسانی که سردار سلیمانی را شهید کردند می خواستند بگویند زور سردار به تفنگ بوده، بله سردار ابزار هم داشت، اما بالاترین سلاح سردار سلیمانی منطق اش بود.

وی ضمن اشاره به اینکه سردار سلیمانی در هر میدانی حرف منطقی می‌زد، ادامه داد: طرف های مقابل سردار شهید سلیمانی گردن کلفت بودند و نمی خواستند حقیقت را بپذیرند. سردار به همه می آموخت چگونه وارد میدان شویم. اما وقتی دشمن منطق سرش نمی‌شود و می خواهد با زور حرفش را به کرسی بنشاند راهکار چیست؟

او یادآوری کرد: راه مستقبم را انقلاب اسلامی در امتداد کارهایش در داخل کشور، در بیرون از مرزها هم دنبال می کند. ما مسلمان هستیم پس هم باید به فکر دفاع از خود باشیم هم در حد استطاعت از دیگران دفاع کنیم. در جغرافیای سیاسی محدوده دادیم، اما در جغرافیای اعتقادی بزرگ هستیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن به ما هجمه وارد کرده و از اول انقلاب هم این کار را کرده است. جمهوری اسلامی داخل کشور با اقتدار ایستاد و مسیرهای کشور در بیرون را با مشکل مواجه‌ کرد. در عرصه مقاومت علیه استکبار، فلسطینی ها بالای ۸۰ سال است می‌جنگند. با این حال چرا امروز اینقدر با اقتدار هستند؟ هیچ دوره ای فلسطینی ها اینقدر با صلابت نبودند و در طول عمر حکومت صهیونیست هیچ وقت به اندازه امروز دچار فلاکت نشده بودند. چرا؟ چون راه با عزت زیستن را فلسطین از انقلاب اسلامی آموخت. امروز نسل چهارم و پنجم فلسطینی ها در حال جنگ هستند.

وی بیان کرد: مقاومت در عرصه دفاعی خود را عالی نشان داده است. جمهوری اسلامی در صحنه ملی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی موفق بوده و به دیگران هم راه مستقیم را یاد می‌دهد و غربی ها ناراحتند و اسم تروریست روی ما می گذارند. در حالی که خودشان اول تروریست جهان هستند. اگر مرد اول مبارزه با تروریسم؛ سردار سلیمانی را شهید کردند، این کار نشان از ضعف و فلاکت رئیس جمهور آمریکا بوده است.

سردار قاآنی تاکید کرد: دانشگاه باید این مسائل را خوب برای دانشجویان تعریف کند. ما زیباترین نبرد را به مردمان جهان یاد دادیم. آمریکایی ها بعد از یازده سپتامبر بحث جهان تک قطبی را راه انداخت، خودشان مباشرتی به جنگ آمدند. در حالی که بعد از جنگ ویتنام گوش خودشان را پیچانده بودند که به جنگ مباشرتی نیایند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر فرهنگ انقلاب اسلامی که دیگران را برای ایستادگی تربیت کرده، نبود، استکبار کل جهان را می‌بلعید. امروز موضوع انتقال قدرت به آسیا مطرح شده و همین حالا هم این اتفاق می افتد. چین به عرصه هایی وارد شده که متعلق به آمریکایی ها بود. اگر شکست های پی در پی آمریکا در حوزه های مختلف نبود، این انتقال قدرت رخ نمی داد. تحولات اساسی ریشه هایی دارد و باید به بچه ها بگوییم این ریشه ها کجاست. انقلاب اسلامی اثرگذارترین عامل تحولات است.در آرایش قدرت، محور مقاومت و جمهوری اسلامی جایگاه خود را دارند و باید جایگاه خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز