خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

استان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید اقدام مؤثری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۸۰

جلسه وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با مدیران کل استان‌ها و اعضای کارگروه‌های استانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام «علی لطیفی» معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از همکاری استان‌ها با سازمان گفت: با توجه به گستردگی کشور و تعدد دانش‌آموزان و همچنین تنوع رشته‌های تحصیلی، ضروری است که از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی دقیق در استان‌ها و با همکاری سازمان این اتفاق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. چنانچه فرایند برنامه‌ریزی ثبت سفارش، تحویل و انبارداری کتابها وتوزیع کتب صحیح صورت نگیرد، با احتمال بالایی در آغاز سال تحصیلی مدارس با مشکلاتی مواجه خواهند شد. 

وی افزود: سازمان پژوهش تمام تمهیدات لازم جهت چاپ و توزیع مناسب کتابهای درسی را تدارک دیده است تا به فضل الهی در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمترین اشکالات کتاب‌ها به دست دانش آموزان عزیز برسد. 

امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اشاره به‌عدم اطلاع‌رسانی کافی درباره سامانه ثبت سفارش درسی به آدرس www. irtextbook. ir -www. irtextboo. com در استانها گفت: بازه زمانی ثبت سفارش کتاب درسی مهم‌ترین موضوعی است که باید همه عزیزان توجه کنند و درخواست می‌کنیم استان‌ها تا ۲۶ خردادماه با تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را ترتیب دهند تا ثبت نام‌ها تکمیل شود. کارگروه‌ها می‌توانند با استفاده از سامانه‌ای که در اختیار دارندگزارش لحظه به لحظه ثبت سفارش را به مدیران کل ارائه نمایند. 

امینی ادامه داد: زمان ثبت سفارش پایه‌های ورودی یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از ۵ تیرماه تا ۱۰ شهریور ماه و ثبت سفارش پایه‌های میانی از نهم اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داردد و توصیه می‌کنیم استان‌ها در این بازه زمانی اقدام مؤثری داشته باشند. به مدیران محترم مدارس اعلام شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا اقدام نمایند. ما در سازمان تا زمان ثبت نام قطعی و اتمام فرایند ثبت نام دانش آموزان منتظر می‌مانیم تا کتاب‌ها با کمترین اختلاف به مدارس توزیع گردد. 

علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی گفت: اعتبارات لازم جهت توزیع و ثبت سفارش‌ها تخصیص یافته و پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته است. اولیا محترم مدارس و والدین گرامی دقت فرمایند ملاک پرداخت در ثبت سفارش فردی و گروهی، قیمت اعلام شده در سامانه است. چون برخی از کتاب‌ها قبل از تخصیص یارانه در دست چاپ بوده، قیمت آن بالاتر درج شده بود که پس از صدور دستورات حمایتی ریاست محترم جمهور، قیمت‌ها کاهش یافته و برای خانواده‌ها مناسب‌تر شده است که در سامانه قابل رویت می‌باشد. والدین به غیر از مبلغ مشخص شده در سامانه هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهند کرد. 

علوی تبار ادامه داد: با توجه به اینکه جهت جلوگیری از هر گونه سواستفاده ها، چنان برنامه ریزی شده است که خارج از سامانه به هیچ روش دیگری کتاب‌های درسی به فروش نخواهد رسید و بنابراین تمام روش‌های دیگر غیرقانونی است. 

معاون پشتیبانی سازمان افزود: استان‌ها باید در صیانت از کتاب‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و انباری‌های مناسبی در این خصوص تعیین نمایند که دارای استانداردهای لازم می‌باشد و چنانچه به علت نگهدای نامناسب، کتاب‌ها تخریب شده و لازم باشد، مجدداً کتاب چاپ و ارسال شود، قطعاً کتاب با تأخیر به دانش‌آموزان خواهد رسید و مسئولیت این امر به عهده استان‌ها خواهد بود. 

جلسه پس از پرسش و پاسخ با مدیران کل استان‌ها پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز