خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری از ۱۰۰ شهروند تهرانی با ترفند فروش لوازم خانگی در سایت‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۲۵

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمینی خبر داد که تحت عنوان فروش لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی از بیش از ۱۰۰ شهروند کرده بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از ایشان کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید یک دستگاه تلویزیون برای خود بودم که یک آگهی با قیمت‌های مناسب و نسبتا پایین مشاهده کردم و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جهت خرید تلویزیون برای آنها واریز کردم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم و هیچ‌گونه کالایی نیز برای بنده ارسال نشد. 

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری فنون تجربی و علمی، سرانجام متهمین را که دو نفر بودند، شناسایی کردند و پس از طی تشریفات قضایی، این مجرمین در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با بیان این که متهمین این پرونده مجموعا بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، افزود: متهمین پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند که با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار، شیپور و ... به بهانه فروش لوازم خانگی مثل یخچال و تلویزیون یا گوشی تلفن همراه و .... با قیمت بسیار مناسب، مراجعه‌کنندگان را با ترفند فروش فوری، ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.

 رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا و اطمینان از اصالت و تطابق داشتن با خرید خود مبلغی به عنوان بیعانه یا پیش‌پرداخت برای شخص آگهی‌دهنده واریز نکنید. شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز